به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، ایرج بیت اللهی افزود: با توجه به اینکه باید برای شروع سال تحصیلی آماده باشیم با برنامه ریزی انجام شده مدیران ، معلمان ، مربیان و اولیای دانش آموزان آموزش های لازم را خواهند دید و اطمینان می دهیم کیفیت آموزش را با رویکردی جدید به آموزش های نوین حفظ خواهیم کرد .
وی ضمن اشاره به تقویت کیفیت یادگیری دانش آموزان در شرایط مختلف با بهره گیری از روش های مناسب آموزشی گفت : توجه به تفاوت های فردی در یادگیری، ایجاد فراشناخت، انتخاب الگوی تدریس مناسب با موقعیت ، انتخاب یک شروع خوب، اهمیت کاربست آموخته ها در موقعیت جدید، استفاده از رویکرد تلفیقی، گذراندن جلوه ارائه و ارزشیابی مناسب موقعیت ، طراحی فعالیت های خارج از کلاس، کلاس معکوس، توجه به یادگیری فعال، تولید مفهوم توسط یادگیرنده از جمله این مهارت ها هستند.
دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: شناخت دقیق دانش آموزان و روش های یادگیری ، از طریق طراحی آموزشی حرفه صورت می گیرد.
محمود امانی طهرانی در پخش زنده گروه مدیران در شبکه شاد ، معلم را مسئول یادگیری دانش آموز دانست و افزود: باید از هر فرصتی برای تقویت مهارت های حرفه ای معلمان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه معلمان نیازمند مهارت خاص هستند، تاکید کرد: معلمان روزهای اول تعطیلی مدارس ، آموزش را تعطیل نکردند و هرکاری برای یادگیری دانش آموزان انجام دادند ، از طریق حضور در پیام رسان ها و دیگر راهکارها تلاش کردند تا آموزش دانش آموزان به نحو احسن صورت پذیرد .
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت معلمی ، به معنای تسلط بر یک جنبه نیست، گفت: فردی که معلم می شود باید از دانش ، مهارت و نگرش لازم برخوردار شود و آنچه را که برای یک طراحی آموزشی لازم است باید بداند.
امانی طهرانی ادامه داد: طراحی آموزشی در شرایط عادی و شرایط خاص متفاوت است و معلمان باید با تکنولوژی آشنا باشند تا در فرایند یاددهی یادگیری الکترونیکی از تکنیک هایی بهره بگیرند.
وی تاکید کرد: در این فرایند معلمان باید فضای یادگیری موثر، جذاب، کاربردی و با بهره وری بالا را برای دانش آموزان فراهم کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه به الگوی سه ضلعی ارتقای یادگیری اشاره کرد و گفت: ضلع اول طراحی آموزشی ، ضلع دوم استفاده از رسانه های پرشمار در فرایند یادگیری و ضلع سوم تاکید بر اهمیت ارائه آموخته ها به عنوان برونداد یادگیری توسط دانش آموزان است.
وی در پایان درباره شبکه شاد نیز اظهار کرد: شبکه شاد فضایی برای یادگیری دانش آموزان است که روز به روز تقویت می شود و معلمان می توانند در طراحی های آموزشی از آن استفاده کنند.
