ترانزیت کالا به بنادرهرمزگان با ۱۱۵هزار کامیون انجام شد

به گزار ش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: میزان تناژ ترانزیت ورودی در چهارماهه امسال افزون بر ۶۷۳ هزار تن بوده که این مقدار ترانزیت ورودی با سه هزارو۳۳۱ تردد صورت گرفته است.

یوسف عابدینی ادامه داد: بیش‌ترین میزان تناژ و ترانزیت ورودی در استان به ترتیب مربوط به بندر شهید رجایی، بندرشهید باهنر و بندرهای قشم، کیش و بندرلنگه بوده است.

وی بیان داشت: بیش‌ترین میزان ترانزیت ورودی از ابتدای امسال مربوط به بندر شهید رجایی با ۵۳۵ هزار و ۷۲۸ تن ترانزیت کالای ورودی و افزون بر۲۶هزار تردد کامیون صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به رفت وآمد ورودی کامیون‌های حامل ترانزیت به پایانه بنادر استان ابرازداشت: میزان تناژ کالاهای ترانزیتی حمل شده در فاصله زمانی یکساله مرداد ماه سال گذشته تا مرداد امسال در مجموع ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۲۷ تن بوده است.

عابدینی همچنین با اشاره به مقایسه متوسط سهم ترانزیت جاده‌ای و ریلی در کشور افزود: بیش‌ترین مقدار سهم ترانزیت از طریق جاده‌ای انجام می‌شود، لذا توجه به توسعه راه ها و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل هرمزگان که در پیشانی حمل و نقل و ترانزیت کشور قرار دارد، ضروری است.

وی عنوان کرد: مقوله ترانزیت با اقتدار اقتصـادی، افـزایش درآمـد ملـی، اشتغالزایی، توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری ارتباط ویژه ای دارد و به عنوان صنعتی کاملاً بین‌المللی و در تعامل با دیگر کشورها حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان یادآور شد: به دلیـل موقعیـت خـاص این استان و قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب در سـطح بین‌المللـی و اهمیـت ترانزیت، نیازمند گسترش شبکه حمل‌ونقل هستیم تا با استفاده از این مزیت‌ها در راستای افزایش درآمد ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک استان اسـتفاده کنیم.

این مسوول در بخش دیگری از اجرای طرح تبدیل رایگان سامانه سوخت رسانی ناوگان وانت بار برون شهری به گاز سوز خبرداد وافزود: تمامی ناوگان برون شهری سازماندهی شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید با مراجعه به سامانه «ثبت نام متقاضیان تبدیل خودروی بنزینی به دوگانه سوز» وزارت نفت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

عابدینی افزود: متقاضیان بعد از مراجعه به این سامانه به آدرس GCR.NIOPDC.IR و انجام مراحل ثبت‌نام می‌توانند در زمان تعیین شده توسط سامانه به مراکز تبدیل که سامانه مشخص می‌کند مراجعه کنند تا نسبت به گاز سوز کردن رایگان خودرو اقدام شود.

وی اضافه کرد: در صورت مراجعه نکردن رانندگان ناوگان به سامانه یادشده، سهمیه سوخت ماهیانه آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید