خبر فوری

جشنواره «مالک اشتر» بسیج در بندرلنگه برگزار شد + عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، جشنواره مالک اشتر بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه شامگاه شنبه با حضور جمعی از مسؤولان محلی و استانی، روحانیون، بسیجیان، پاسداران و مسؤولان نظامی، انتظامی و ادارات شهرستان بندرلنگه در محل سالن الغدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بسیج مولود انقلاب است

در ابتدای این جشنواره هدایت‌الله امیری جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، اظهار کرد: جشنواره مالک اشتر به‌منظور معرفی الگوهای بسیج برگزار می‌شود و گرچه همه بسیجیان الگو هستند ولی باید برترین‌ها به جامعه معرفی شوند و یک الگوسازی جامع شکل بگیرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری این جشنواره به نام مالک اشتر، افزود: نام‌گذاری این جشنواره از آن جهت حائز اهمیت بوده بوده که مالک اشتر دارای خصوصیاتی از جمله ولایتمداری، دلسوزی، بصیرت، شجاعت و در یک جمله ایشان باتقوا بوده است.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه بسیج مولود انقلاب است، بیان داشت: ما به‌عنوان بسیج نقش و جایگاه خود را درگام دوم انقلاب بشناسیم و به این نقش جامعه عمل بپوشیم.

امیری یادآور شد: از روزهای آغازین انقلاب دشمن از همه ظرفیت خود برای ضربه به نظام وانقلاب استفاده کرده است.

وی گفـت: بسیج در مقابل همه حملات دشمن ایستادگی کرده است و گاها دشمن را در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی نیز غافلگیر و زمین‌گیر کرده است.

هر جا بسیج ورود کرد توطئه‌ای خنثی شد

علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه در ادامه با اشاره به برنامه‌های طرح تحول محلات، گفت: در طرح تحول محلات یک هماهنگی ایجاد کردیم که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و به میدان عمل بیایند.

وی افزود: با همکاری مجموعه بسیج روند خدمت‌گذاری بیش از گذشته در محلات به وجود آمده است و اداراتی که حضورشان در محلات مهم بوده است برای رفع مشکلات در قالب کارگروه‌ها فعال هستند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه عنوان داشت: بسیج همواره در کنار دولت ها بوده است. وجود بسیج باعث شده که هیچ صدمه‌ای به این انقلاب و نظام وارد نشود و هر جا این مجموعه انقلابی  ورود کرد توطئه‌ای خنثی شد.

نیکویی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف بسیج به خودکفایی روی آورده‌اند و هر جا دولت کم آورده همین نیروهای مخلص به کمک آمده‌اند.

رئیس شورای اداری شهرستان یادآور شد: بسیج و سپاه در همین روستاهای شهرستان پروژ‌ه‌های آبرسانی و ساخت مسکن را اجرا نموده است.

بسیجیان باید استراتژیک فکر و تاکتیکی عمل کنند

سپس اسحق مؤذن‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه در این جشنواره اضافه کرد: هدف از برگزاری جشنواره مالک اشتر معرفی برترین‌ها و موفق‌ترین رده‌های سپاه وبسیج است که به صورت سالانه با هدف ایجاد انگیزه و رقابت بین رده‌های برتر برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره مالک اشتر فرصت نهایی است برای رشد استعدادهای سطح نیروهای مسلح و اشراف ابداء رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: آن چیزی که مالک اشتر نخعی را شخصیتی ممتاز در تاریخ اسلام معرفی کرد، ولایت‌پذیری، علی مداری، سیاستمداری، کاردانی در امور، شجاعت و بصیرت انقلابی ایشان بود.

مؤذن‌نسب خاطرنشان کرد: امروز دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است وبه همین جهت پایگاه‌های مقاومت بسیج باید در محلات طرح راهبردی و تاکتیک مناسب داشته باشند.

این فرمانده بسیج، اظهار داشت: بسیجیان باید استراتژیک، فکر و تاکتیکی عمل کنند و امروز باید برنامه‌های قرارگاه طرح تحول محلات  در مساجد شکل بگیرند چرا که به فرموده امام راحل مساجد سنگر هستند و این سنگرها را پرکنید و حال ما باید این فرموده امام(ره) جامعه عمل بپوشانیم.

وی یادآور شد: مردم باید در قرارگاه تحول محلات نقش آفرینی کنند چرا که هرجا که مردم بیایند قطعا دست خدا هم است، عنایت و پشتوانه‌الهی هم هست.

فرمانده سپاه بندرلنگه در پایان خاطرنشان کرد: مدل آرایش رزمی ما در جنگ نرم دشمن مدل قرارگاه تحول محلات به مانند مدل دفاع مقدس در سال ۵۹ است.

این جشنواره با معرفی و اهدای لوح سپاس به برترین رده‌های بسیج و سپاه شهرستان بندرلنگه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید