خبر فوری

جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی بدون شناسنامه از سطح شهر بندرعباس

علی پاسلارزاده ظهر امروز(۲۶ مردادماه) در ویدئو کنفرانسی که با حضور مدیران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و سازمان تنظیم مقررات و رادیویی برگزار شد، اظهار کرد: دکل‌های مخابراتی و ارتباطی زیادی زیر نظر شرکت‌های ایرانسل، همراه اول و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد که ساماندهی و شناسنامه دار شدن این سازه‌ها همراه با ثبت مالکیت و ایمنی آن، در دستور کار شهرداری بندرعباس قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و رای دیوان عدالت اداری، سازمان فاوا شهرداری بندرعباس طرح خوداظهاری دکل‌های سطح شهر را در دست اجرا دارد و در همین راستا علاوه بر برداشت میدانی اطلاعات، نسبت به نامه نگاری با اپراتورها و دارندگان سایر دکل‌ها اقدام شده است.

رئیس سازمان فاوا شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: پس از اتمام زمان خود اظهاری، سازمان فاوا با هماهنگی مقام قضایی نسبت به جمع‌آوری دکل‌های بدون شناسنامه و مالکیت، اقدام می‌کند.

پاسلارزاده گفت: با توجه به اینکه در سطح شهر بندرعباس حدود ۱۰۰۰ دکل مخابراتی و ارتباطی  وجود دارد، متولیان باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف دکل‌های خود اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخانش یادآور شد: در نتیجه اجرای این طرح ساماندهی، دکل‌های بلا استفاده و نا کارآمد که پس از نصب رها شده است، قبل از وقوع هر گونه حادثه تعیین تکلیف یا جمع‌آوری می‌شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بندرعباس بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها باید برای نصب دکل‌های ارتباطی جدید از سازمان فاوا شهرداری بندرعباس استعلام لازم را کسب کنند.

پاسلارزاده تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر به جز حدود ۶۰ دکل ایرانسل و همراه اول، سایر دکل‌های کنونی فاقد مجوز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فایل خود اظهاری و نحوه ارسال اطلاعات در وب سایت سازمان فاوا به آدرس fava.bandarabbas.ir  در دسترس عموم است.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید