خبر فوری
افزایش ۳ میلیاردی بودجه خدمات توانبخشی دانش آموزان استثنایی

افزایش ۳ میلیاردی بودجه خدمات توانبخشی دانش آموزان استثنایی

جواد حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره اختصاص سرانه سالانه برای دانش آموزان استثنایی و اقدامات خدماتی برای آنها اظهار داشت: سرانه آموزشی بر اساس محاسبات سطحی برای هر دانش‌آموز، چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است که البته با احتساب زمین و فضای آموزشی این رقم بسیار بیشتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه در نظر گرفته شده برای دانش آموزان عادی به دانش‌آموزان استثنایی هم تعلق می‌گیرد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک سازمان مستقل است که از سال ۱۳۷۰ با قوانین مجزا، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و از این رو دارای ردیف بودجه مستقل نیز هست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ردیف بودجه مستقل، هزینه‌های مربوط به آموزش و خدمات دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند. به طور مثال سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بودجه به موضوع ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اختصاص یافت.

حسینی یادآور شد: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای بخش حمایتی توانبخشی دانش‌آموزان که در قالب مشاوره ای، توانبخشی و خدمات تخصصی توانبخشی ارائه می شود، اختصاص داده شد.

وی تعداد مراکز مشاوره برای دانش آموزان استثنایی را ۲۸ مرکز برشمرد که یک مرکز نیز مربوط به خدمات تخصصی است و ۸۵۰ نیروی توانبخش در مدارس خدمات آن را ارائه می‌دهند.

رییس سازمان آموزش و پرروش استثنایی در خصوص بسته‌های حمایتی توانبخشی گفت: سال گذشته ۱۶ قلم  و امسال ۱۷ قلم وسایل خدماتی مانند سمعک، ویلچر و خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان ارائه شد.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید