خبر فوری

چهار راه پگاه و چهار راه شهرک پیامبر اعظم قتلگاه مردم بندرعباس

صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار “تعامل و هم‌اندیشی فی‌مابین راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس، پیرامون مسائل و مشکلات شهری” با حضور سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس و رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس برگزار شد.

فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: باید برنامه ریزی خوبی در زمینه کاهش تخلفات رانندگی که منجر به فوت می شوند داشته باشیم و بودجه سال ۱۴۰۰ را به این سمت سوق دهیم.

فرزانه آرامش، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: یکی از دلایل افزایش سوانح رانندگی کیفیت آسفالت‌ها است اما راهکار مناسب، بالا بردن فرهنگ رانندگی است که باید در این زمینه توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: مبلغی از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به شهرداری داده نمی‌شود اما شهرداری با این نهاد تعامل خوبی داشته است. از این سهم قسمت اعظم آن به خود راهنمایی و رانندگی برمی‌گردد.

رضا حیدری زاده بیان کرد: در بلوار شهید رجایی و هرمز برای آزمایش ماشین نیز جان مردم را به خطر می‌اندازند، این مسئله نیازمند نصب دوربین و یا حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی است. جداکننده‌های بتنی خیابان شهید کازرونی نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح کلاه ایمنی موتورسواران اجرا نمی‌شود و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد، افزود: ما میزبان استان‌های کرمان و فارس هستیم و بلوارهای ما جولانگاه ترددهای پرسرعت این مهمانان است که نیازمند است در ورودی شهر کنترل بیشتری صورت گیرد.

این عضو شورای شهر بندرعباس افزود: چهارراه پگاه و چهارراه شهرک پیامبر اعظم تبدیل به قتلگاه مردم بندرعباس شده و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. ما برای بهبود شرایط در کنار راهنمایی و رانندگی هستیم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: باید ۷۰ درصد جرائم پرداختی توسط مردم باید به شهرداری تعلق گیرد اما متأسفانه سال‌هاست این اتفاق نیفتاده است، پولی از جریمه‌های مردم بندرعباس در این شهر برای بهبود شرایط ترافیکی هزینه نمی‌شود.

مجید عسکری زاده اضافه کرد: قطعاً شورای شهر و شهرداری بندرعباس برای اختصاص زمین ساختمان راهنمایی و رانندگی در کنار این نهاد خواهد بود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه تصریح کرد: اگر بخواهیم ساختار کاری را درست کنیم راهی جز عمل به فرهنگ دینی نداریم، برای اینکه فرهنگ دینی جایگاه خود را پیدا کند باید تعاملی بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری ایجاد شود.

احمد عامری سیاهوئی اضافه کرد: برای مثال برگزاری جشنواره نظم و انضباط شهری می‌تواند تأثیر زیادی در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی داشته باشد. گاهی جریمه و گاهی تشویق برای ترویج فرهنگ خوب لازم است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: افزایش ارتباط راهنمایی و رانندگی با آموزش‌وپرورش می‌تواند اتفاقات خوبی را درزمینهٔ آموزش و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی رقم زند.

اسماعیل بواشه گفت:  شهر بندرعباس نیاز به بازنگری درزمینهٔ چهارراه‌ها، دوربرگردان‌ها، تقاطع‌ها و بلوارها دارد به‌خصوص با شروع طرح بی آر تی این مسئله ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: شهرک پیامبر اعظم آمار فوتی بسیاری در تصادفات دارد و باید پیگیری‌های جدی توسط شهرداری، راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه گفت: سال ۹۸ حدود ۲۸ میلیارد تومان جریمه‌های استان هرمزگان بوده که مکاتبات لازم را برای دریافت سهم شهرداری بندرعباس انجام داده‌ایم.

حسین اخلاقی گفت: ما سال‌ها نسبت به کد درآمدی که برای ما یک منبع درآمدی بوده بی‌توجهی کرده‌ایم، از اعضای شورا درخواست می‌کنم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند. ۶ و نیم میلیارد تومان برای ایمن‌سازی بلوار ساحلی نیاز است.

وی گفت: توانستیم در ۹۰ روز گذشته با سازمان شهرداری‌ها ارتباط بگیریم و یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان اوراق برای بهسازی اتوبوس‌ها دریافت کردیم که اتفاق بسیار خوبی است. در خصوص نوسازی ناوگان و بهسازی داخل تاکسی‌ها برای اعطای تسهیلات اقدامات خوبی داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: از راهنمایی و رانندگی بندرعباس درخواست می‌کنم درزمینهٔ دریافت عوارض از کامیون‌های سطح شهر با شهرداری بندرعباس ما را یاری کند. اتوبوس‌های غیرمجازی که به صنایع  سرویس می‌دهند نیز باید ساماندهی شوند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: بندرعباس شهری تجاری ساحلی و توریستی است و شهری مهم و حساس در کشور است.

سرهنگ نقی حیدری تصریح کرد: جزیره کیش بااینکه جزء استان هرمزگان است، ترافیک منظمی دارد و این در حالی است که آمار فوتی‌های سوانح رانندگی شهر بندرعباس به‌عنوان مرکز استان در سه سال گذشته رو به افزایش است، در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز با ۱۹ فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۵ فوتی) افزایش فوتی داشته است.

وی افزود: باید دید انگیزه جوانی که شب با سرعت‌بالا در بلوارهای شهر رانندگی می‌کند چیست، نبود پیست رانندگی و تفریحاتی که جوانان بتوانند هیجانات خود را خالی کنند، یکی از دلایل اصلی آن است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس بیان کرد: در هیچ جای دنیا نیروی راهنمایی رانندگی به دلیل نبود دوربین و تجهیزات الکتریکی سر چهارراه‌ها نمی‌ایستند. در ۱۵ روزی که دوربین‌های بلوار امام حسین فعال‌شده‌اند روزانه ۹۰۰ مورد کنترل سرعت داشته‌ایم.

سرهنگ حیدری افزود: افرادی که با پلیس همراهی می‌کنند در بندرعباس می‌کنند محدود هستند، من آمادگی این را دارم در کنار شهرداری برای بهبود شرایط ترافیکی و کاهش آمار تصادفات این شهر تلاش کنم. ساختمان راهنمایی و رانندگی فرسوده است و جوابگوی پاسخگویی به امور مردم نیست.

وی عنوان کرد: از اعضای شورا درخواست داریم بودجه‌های شهرداری را به سمت مسائل ترافیکی سوق دهند تا در کنار هم برای باز کردن این گره تلاش کنیم. بلوار ساحلی بندرعباس بسیار خطرناک است و ۱۴ فوتی در یک سال برای یک بلوار آمار بسیار بالایی است.

 سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس اضافه کرد: بلوار شهید رجایی، هرمز، خلیج‌فارس، بلوار ساحلی و بلوارهای حادثه‌خیز بندرعباس نیاز به ساماندهی دارند. ترافیک تنها مربوط به راهنمایی و رانندگی نیست و نهادهای دیگر نیز باید با ما همراه باشند تا خیابان‌هایی روان‌تر داشته باشیم.

سرهنگ حیدری گفت: ماده ۲۳ تخلفات رانندگی ۶۰ درصد درآمد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری است، راهنمایی رانندگی به وظیفه خود که برخورد با جرائم رانندگی است را انجام می‌دهد و گرفتن این حق از مرکز وظیفه شهرداری است.

وی ادامه داد: به‌شدت با افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند برخورد می‌کنیم، در خصوص موتور گیری افرادی که سرعت‌بالایی دارند نیاز به دوربین‌های کنترل سرعت داریم. برخی سازه‌های ترافیکی شهر بندرعباس استاندارد نیست که آمادگی همکاری با شهرداری در این زمینه را داریم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس بیان کرد: زیرساخت شهری برای تردد سواری‌های سبک ساخته می‌شوند و متأسفانه کامیون‌ها در شهر بندرعباس تردد زیادی دارند، گرفتن عوارض کار راهنمایی و رانندگی نیست اما برخورد و جریمه آن‌ها را انجام می‌دهیم.

سرهنگ حیدری اظهار کرد: قانون جریمه تردد خودروی سنگین در خیابان‌های شهری را ۲۰ هزار تومان عنوان کرده و ما از کد سد معبر استفاده کردیم و آن را به ۵۰ هزار تومان رسانده‌ایم و قطعاً آرام‌آرام تعداد آن‌ها کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید