خبر فوری

ضرورت افزایش سواد رسانه ای در بین نسل آینده جامعه/ وجود ۹هزار شبکه رادیو و تلویزیونی در جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، مهران جلایی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، گفت: آموزش و پرورش نسل طلایی جامعه را در اختیار دارد و این مدیران آینده کشور باید به بینش و آگاهی لازم در خصوص مسائل روز کشور و جهان و نیز از قدرت تجزیه و تحلیل اخبار گسترده در رسانه های مختلف برخوردار باشند.

وی افزود: در دنیای کنونی ۶۹ ماهواره تلویزیونی فعال و ۹ هزار شبکه رادیویی و تلویزیونی وجود دارد که بسیاری از آنها هجمه هایی را بر علیه اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به اشکال مختلف از جمله فیلم، خبر، مباحث سیاسی و غیره در پیش گرفته اند.

جلایی ادامه داد: ۱۵۰ شبکه فارسی زبان خارجی در جهان وجود دارد که با بمباران خبری در حوزه های مختلف، فشارها و هجمه هایی را بر علیه جوانان و نوجوانان کشور جمهوری اسلامی ایران وارد می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تصریح کرد: مردم جامعه و خصوصا نسل نوجوان و جوان ما برای مقابله با این هجمه ها و فضای غبارآلود خبری، نیازمند داشتن بینش و سواد رسانه ای هستند.

جلایی ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند بستری را فراهم سازد تا این بینش و سواد رسانه ای در بین اولیاء و دانش آموزان به عنوان شهروندان فردای جامعه افزایش و نهادینه شود.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دارای رشد بسیار خوب نمرات دروس نهائی پایه دوازدهم بوده که بخشی از این موفقیت به همکاری خوب صدا و سیما با آموزش و پرورش در راستای پخش برنامه های آموزشی بوده است.

وی افزود: صدا و سیمای خلیج فارس همیشه تعامل و همکاری سازنده با برنامه ها و اهداف آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت هرمزگان داشته است و امیدواریم این همکاری در سال جدید تحصیلی که شرایط شیوع کرونا هنوز پابرجاست، بیش از پیش افزایش یابد.

دادی زاده با اشاره به تفاهم نامه همکاری منطقه یکم نیرو دریایی ارتش برای توسعه هنرستان علوم و فنون دریایی با هدف تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز آن نیرو، گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با همکاری صدا و سیمای مرکزخلیج فارس، توسعه و راه اندازی هنرستان صدا و سیما را با هدف تربیت نیروی کارآمد این حوزه در پیش بگیرد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید