خبر فوری

دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام در مدارس هرمزگان ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، ایرج بیت اللهی روز جمعه در خصوص نحوه ثبت نام دانش آموزان استان افزود: همزمان با فرا رسیدن ایام ثبت نام دانش آموزان در خردادماه و در راستای تسهیل در امر ثبت نام، ستادهای ثبت نام در مرکز استان و مناطق تشکیل گردید.

وی از خانواده‌ها خواست: اهتمام ویژه در خصوص ثبت نام دانش آموزان تا ۳۱ مردادماه ۹۹ داشته باشند.
دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان در هرمزگان گفت: به منظور رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام خانواده‌ها طی فرآیند ثبت نام با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود فضایی امن و آرام در هنگام ثبت نام فراهم گردید.
وی درخصوص رعایت اصول بهداشتی، رفع نگرانی و استرس خانواده‌ها در هنگام ثبت نام دانش آموزان ادامه داد: هماهنگی های لازم با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت به منظور بهره مندی از دستور العمل‌های بهداشتی و ایجاد زمینه های لازم در خصوص طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام خانواده‌ها درمدارس  انجام شده است.
بیت اللهی یادآورشد: اطلاع رسانی به موقع به اولیای دانش آموزان درخصوص ثبت نام، تهیه لباس فرم و استفاده از سرویس رفت وآمد مدارس از طریق شبکه‌های اطلاع رسانی بویژه شبکه دانش آموزی شاد، پوشش تلویزیونی و رسانه ای انجام شد.
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان افزود: با بهره مندی از ظرفیت ایجادشده توسط مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات سامانه پیش ثبت نام و سیستم نوبت دهی براساس حروف الفبا راه اندازی گردید.
وی گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان و رشته‌های موجود در واحدهای آموزشی، تعداد کلاس‌ها و تراکم دانش آموزی با تایید مدیر مدرسه به صورت سیستمی انجام گردید.
بیت الهی اضافه کرد: تعیین سهمیه‌های ثبت نام در مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی، از طریق سامان های دانش آموزی به ویژه شبکه دانش آموزی شاد جهت معرفی دانش آموزان به مدارس همجوار یا محل سکونت انجام شد.
وی همچنین با تاکید بر افزایش پوشش تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی افزود: کودکان بدون شناسنامه که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزشی رسمی کشور را دارند می‌توانند با مراجعه به مدارس و ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از فرمانداری‌ها ثبت نام نمایند
وی گفت: ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی باید درمراکز دارای مجوز آموزش و پرورش به منظور ثبت در سامانه سناد انجام گیرد و خانواده‌ها توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

منبع:ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید