خبر فوری

اولین استدیو تخصصی تولید محتوای الکترونیکی هرمزگان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در آئین را اندازی اولین استدیو تخصصی تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برای تولید فیلم های آموزشی و محتوای الکترونیکی که قابلیت پخش در مرکز صدا و سیمای خلیج فارس و برنامه شاد را داشته باشد، استدیو فیلم برداری اداره تکنولوژی وگروههای آموزشی آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
وی افزود: برای راه اندازی این استدیو تخصصی بیش از سه میلیارد ریال تاکنون هزینه در بر داشته است که با خرید دوربین های پیشرفته فیلم برداری در آینده، بستر مناسب تری برای تولید محتوای الکترونیکی ایجاد می شود.
دادی زاده تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۵شهریور ماه ۹۹ و قرار گرفتن در وضعیت بیماری کرونا و احتمال برگزاری کلاس ها به صورت نیمه حضوری و یا غیر حضوری، برآن شدیم که به تولید محتوای الکترونیکی درس های مختلف در فضای مجازی و شبکه شاد بپردازیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: تا قبل شروع سال تحصیلی قریب به ۵۰ درصد کتب درسی تولید محتوا می شوند و مابقی دروس در حین سال تحصیلی به صورت دجیتالی تولید محتوا می شود.
دادی زاده با بیان اینکه تولید محتوا به منزله عدم دخالت معلم در امر تحصیل دانش آموزان نیست، ادامه داد: همراه با محتوای الکترونیکی معلمین کلاس های درس نیز بر روند تدریس نظارت و دخالت دارند و معلم در کنار محتوای تولید شده توضیحات خود را برای دانش آموزان ارائه می دهد.
این مسئول بیان داشت: تعدادی از روستاهای ما که در سال گذشته به اینترنت متصل نبودند در راستای ماده ۶۹ قانون برنامه توسعه اینترنت دار شده اند و حدود سه هزار مدرسه ما به اینترنت وصل می شوند و پیش بینی می کنیم حدود ۹۵ درصد دانش آموزان امکان استفاده از آموزش های فضای مجازی و برنامه شاد را بدست آورند و روند آموزشی مابقی دانش آموزان که اغلب روستاهای سخت عبور و کم جمعیت هستند، نیز با ارائه درسنامه و استفاده از معلمان راهنمای تعلیماتی ( راهبران آموزشی) به صورت مطلوبی پیگیری شود.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید