خبر فوری

دغدغه‌های دهیار جوان «بشاگردی»/از اختصاص حقوق خود به پروژه‌های عمرانی تا رویای «جهش تولید» در کشاورزی+عکس

پایگاه خبری تحیلی هرمزبان ، حسن پیروز: به‌مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سراغ یکی از دهیاران جهادی و پرتلاش شهرستان بشاگرد رفتیم، مسؤولی که به‌عنوان دهیار نمونه بخش مرکزی شهرستان بشاگرد معرفی شد.

علی روشنی جوان ۳۳ ساله و لیسانس مدیریت دولتی از اول مهرماه سال ۹۶ از سوی شوراهای اسلامی روستای آهون به‌عنوان دهیار انتخاب و اکنون با فعالیت‌ها و پیگیری‌های جهادی به‌عنوان دهیار نمونه شهرستان انتخاب شد.

روشنی تنها دهیار کشور است که ۵۰درصد حقوقش را برای فعالیت‌های عمرانی روستایش اختصاص داده‌ است.

علی روشنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: از روز اول با خود و خدایم عهد کردم که همیشه به‌صورت جهادی پای کار باشم و تا آخرین روز کاری، دست از تلاش بر ندارم.

وی اظهار داشت: برای من پول و مبلغ مهم نبوده و نیست وگرنه با نصف حقوق و مزایا، این مسؤولیت را نمی‌پذیرفتم.

دهیار روستای آهون بشاگرد افزود: تنها هدفم این بوده که به هر شکل ممکن بتوانم چهره مشکلات را از روستا کم‌رنگ‌تر‌ کنم.

روشنی در ادامه تصریح کرد: بیشترین تعامل و همکاری را با مسؤولین داشته‌ایم و با توجه به این تعامل توانسته‌ایم بسیاری از فعالیت‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم که جا دارد از تمامی مسؤولان تقدیر و تشکر شود.

اقدامات انجام شده در روستا

وی گفت: جمع‌آوری و دفع زباله‌ها به‌صورت هفتگی، تأمین سنگ برای کارهای عمرانی روستا، نگهداری و توسعه فضای سبز روستا، همکاری در بحث ورزش جوانان، جدول‌کشی در سطح محلات، تعمیر و روشنایی معابر، پیگیری ارتقای اینترنت روستا و فضاسازی فرهنگی در اعیاد و مناسبت‌ها، بخشی از فعالیت‌های انجام شده دهیاری روستای اهون است.

دهیار روستای آهون بشاگرد ادامه داد: همچنین ساخت دستک آبنما در ورودی روستا، خاکریزی در محلات و گسترش فضای آرامستان، خرید پمپ آب، همکاری با گروهای جهادی، همکاری جهت توسعه شبکه دیجیتال روستا، اجرای ۷ هزار متر آسفالت محلات، پیگیری احداث سالن ورزشی چند منظوره و زمین چمن محله‌ای، خرید وسایل شهربازی و بلوارکشی پارک روستا و… ازجمله اقدات انجام شده مهم دیگر در روستای اهون که از سوی دهیاری صورت گرفت.

روشنی افزود: ساخت چهار آبنما در سطح روستا، ساماندهی آرامستان، پیگیری در خصوص مخزن بزرگ آب شرب، نصب دوربین مداربسته در ورودی‌های روستا، پیگیری جهت احداث دیوار حفاظتی در بستر رودخانه و پیگیری در خصوص تکمیل و احداث آسفالت محلات بالا از جمله برنامه‌های مد نظر آینده دهیاری اهون است.

انتظارات این دهیار جوان

وی به بیان انتظارات خود از مسؤولان استان و شهرستان پرداخت و گفت: مهم‌ترین انتظاری که از مسؤولان داریم در بحث اعتبارات است که اگر اعتبارات بیشتری در اختیار دهیاری‌ها می‌بود مطمئنأ می‌توانستیم مشکلات روستاهایمان را به حداقل برسانیم.

این مسؤول جوان عنوان داشت: از‌ استان مجوز خرید ماشین‌آلات را به‌صورت مشارکتی داده‌اند که متأسفانه آن مقدار هزینه را نداریم تا بتوانیم به‌صورت مشارکتی خرید کنیم و این اندک واریزی‌ها را نیز مجبوریم برای حداقل رساندن مشکلاتی که بیشتر مد نظر است هزینه کنیم.

روشنی تصریح کرد: اگر واقعأ یک دستگاه لودر را به ما می‌دادند، می‌توانستیم در اولین فرصت جاده‌های روستا را که در اثر بارندگی‌ها مسدود می‌شود را بازگشایی کنیم که مهم‌تر از همه جاده بین مزارع نیز بازگشایی می‌شد که واقعأ یکی از معضلاتی هست که کشاورزان با آن روبرو هستند.

پتانسیل بخش کشاورزی در آهون

دهیار روستای آهون بشاگرد گفت: مطمئنأ اگر جاده بین مزارع روستا بازگشایی شود می‌توانیم در بحث کشاورزی به‌صورت کاملأ ارگانیک حرفی برای گفتن داشته باشیم.

روشنی ابراز داشت: روستای اهون در حاشیه کوه آهوری واقع شده است و محلی خوش آب و هوا است که می‌شود بسیاری از محصولات کشاورزی را به‌صورت انبوه تولید کرد که در این باره نیازمند حمایت ویژه مسؤولان هستیم.

وی بیان داشت: از تابلو ورودی تا روستا بسیاری از زمین‌های مستعد و حاصل‌خیزی برای کشاورزی داریم که به‌عنوان اراضی ملی ثبت شده‌اند که اگر این مشکل حل شود و زمین‌ها به مردم واگذار شود، با کمک و حمایت جهاد کشاورزی می‌توانیم بسیاری از محصولات را تولید و به شهرستان‌های هم‌جوار صادر کنیم.

این دهیار نمونه بخش مرکزی بشاگرد افزود: اکنون بحمدالله کارگاه تولیدی قارچ خوراکی را در روستا داریم که علاوه بر نیاز شهرستان به شهرستان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود.

روشنی یادآور شد: واقعأ برخی از مشکلات این‌چنینی که سر مسیر قرار می‌گیرند باعث دلسردی اشخاص می‌شود که اگر مسؤولان کمک کند ما بهترین محصولات کشاورزی را می‌توانیم تولید و صادر کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید