خبر فوری

۱۸ زندانی جرائم غیرعمد درهرمزگان آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد مرادی نژاد افزود: بدهی این تعداد زندانی ۷۲ میلیارد ریال بوده که بخشی از این میزان را شاکیان گذشت کرده و بخشی نیز از محل کمک ستاد دیه و خیران پرداخت شده است.

وی بیان داشت: امسال جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزارشد و خیران وصنایع هرمزگان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان ۱۰ میلیارد ریال تعهد کردند.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: درحال حاضر نیز ۶۱ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۲۲ میلیارد ریال در زندان‌های چشم انتظار حمایت خیران هستند.

مرادی یادآورشد: ستاد دیه هرمزگان آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۷۶# و یا شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی است.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند پرونده کسانی که مشمول حمایت ستاد دیه می‌‎شوند، به دقت بررسی و فقط افراد نیازمند که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد یا بدهکار نیازمند در زندان هستند، آزاد می‌شوند و افرادی خارج از چارچوب اساسنامه ستاد از این حمایت‌ها برخوردار نخواهند شد.

ستاد دیه هرمزگان از آغاز شروع به فعالیت خود ( سال ۱۳۸۱ ) تا پایان سال ۱۳۹۸ با کمک‌های خیران توانسته ۳۰۸۸ نفر زندانی تحت حمایت را با بدهی افزون بر ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد و به آغوش پر مهر خانواده‌هایشان بازگرداند.

دیه، چک، مهریه و نفقه از مهم‌ترین جرائم غیرعمد مالی زندانیان هرمزگان است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید