خبر فوری

تجمع اعتراض آمیز مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، هرچند که پس از گذشت دقایقی از حضور اعتراض‌آمیز مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب کیش ،‌ برخی از مسئولان جزیره از جمله معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر روابط‌عمومی، مدیر حراست و مدیر سرمایه‌گذاری  سازمان منطقه آزاد کیش‌ با حضور  و دلجویی در جمع آنها به گفت‌وگو در خصوص مشکلات پیش‌ آمده پرداختند.
مهندس نادری مدیر سرمایه‌گذاری  معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش  به  اقدام‌های انجام شده  و پیگیری های متعدد مدیران این سازمان برای حل مشکل مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب ،‌ اشاره نمود وگفت: شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری کیش به نمایندگی از سازمان به این پروژه ورود پیدا کرده و قرار است ابتکار عمل را در پیشبرد مطالبات سرمایه‌گذاران به دست گیرد. این شرکت جایگزین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده در یکی از فازهای این پروژه خواهد شد.
مدیر سرمایه‌گذاری  معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به مذاکره‌های صورت گرفته با این بانک برای رسیدن به توافق  اشاره نمود وگفت: بنا شده است کارشناسان رسمی ارزش‌گذاری کرده و بر اساس یک قیمت عادلانه جایگزین این بانک شویم؛ قیمتی که در ابتدا توسط بانک آینده اعلام شده بود،‌ مورد موافقت سازمان قرار نگرفت و به همین دلیل کارشناسان مرضی‌الطرفین قیمت‌گذاری جدید را انجام خواهند داد.
معراج نادری در ادامه به ورود سازمان منطقه آزاد کیش به پروژه شهرآفتاب اشاره نمود و افزود: با ورود سازمان به این پروژه ما عملا شریک سرمایه‌گذاران خواهیم شد و با خارج شدن واحدها از رهن بانک امکان پیش‌فروش پیدا خواهیم کرد. بر همین اساس یک حساب مشترک ایجاد و همه سرمایه‌های حاصل از پیش‌فروش‌ها به آن واریز و در خود این پروژه مصرف خواهد شد.
به گفته وی شهر آفتاب یکی از پروژه‌های مشکل‌دار بزرگ جزیره است که بیش از ۱۰۰ خانوار را درگیر خود کرده است. با این حال با تاکید مدیرعامل سازمان، ‌بیش از یک‌سال است که برای حل مشکل سرمایه‌گذاران کارگروهی تشکیل شده و مشاورحقوقی سازمان مسئولیت بررسی و رفع مشکلات را برعهده گرفته است.
هرچند که در دی ماه گذشته دکتر مظفری به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش  با بازدید از پروژه شهر آفتاب  به پروژه های بلاتکلیف و متوقف شده، از جمله این پروژه قدیمی جزیره اشاره کرد؛ و اظهار داشت: پروژه شهر آفتاب یکی از پروژه هایی بود که بیش از پانزده سال بلاتکیف و متوقف شده بود که امیدوایم که  با تجهیز کارگاه، این پروژه فعالیت خود را از نو آغاز نماید .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنیم و فرمول هایی را طراحی کرده ایم که در کنار این پروژه ها باشیم؛ خاطر نشان کرد: مطالبات سازمان مانع از فعالیت و ادامه مسیر پروژه ها نخواهد شد، حتی در خیلی از پروژه ها مثل پروژه بانک آینده و شهر آفتاب، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جایگزین بانک شده و نسبت به راه اندازی مجدد این پروژه ها اقدام کرده است.
هر چند که پیشتر نیز  دکتر آخوندی نیز در جلسه با اصحاب رسانه کیش از پروژه شهر آفتاب بعنوان  یکی از پیچیده ترین پروژه های کیش نام برد و گفت : بانک پارسیان و یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک آینده در پروژه شهر آفتاب گرفتار بودند و بخشی هم به مردم پیش فروش شده بود و این شرکت به سازمان هم بدهکار بود که این معادله چند مجهولی با همکاری های همکاران حوزه اقتصادی و مدیریت حقوقی و در راس آنها دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  حل شد.
به گفته آخوندی، حل شدن این معضلات آثار بسیار خوبی نه تنها از نظر ایجاد شغل و رونق اقتصادی بلکه برای تعیین تکلیف بسیاری از هموطنان که پس انداز خود را به صورت پیش خرید از این پروژه ها انجام داده و با مشکل مواجه بودند به همراه داشت.
هرچند که با روی کار آمدن دکتر مظفری بعنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش های و موفقیت های متعدد برای کلید زدن بسیاری از پروژه های نیمه تمام و یا تعطیل در جزیره زیبای کیش به نظر نمیرسد باتوجه به مشکلات پیش روی پروژه شهرآفتاب و کوتاه نیامدن بانک های طلبکار و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش برای اخذ طلب های خود بزودی شاهد حل مشکلات لاینحل این پروژه خوب و مطرح جزیره باشیم.

۴۶

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید