خبر فوری

شیخ سید عبدالجلیل قتالی: پرهیز از برگزاری مراسم عروسی و تجمعات خانوادگی

شیخ سید عبدالجلیل قتالی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: جهان از چند ماه گذشته شدیداً با ویروس کرونا یا به عبارتی کووید ۱۹ درگیر است و هر کشوری متناسب با علم، آگاهی و دانشی که داشته سعی کرده است تا کشف با داروی قطعی راهکارهایی برای نجات مردم خود از این بلای خانمانسوز پیدا کند.

وی عنوان کرد: دولتمردان کشورمان هم از ابتدا ضمن پیش بینی‌ها و تمهیداتی برای مقابله برای این بیماری بهترین راهکارها را رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مثل شستشوی مرتبط دست‌ها با آب و صابون، رعایت فواصل اجتماعی، عدم شرکت در اجتماعات از این قبلی توصیه‌ها موکدا از طریق ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی، استانی و شهرستانها به مردم توصیه کردند.

مدیر مجتمع دینی صدرالاسلام خاطرنشان کرد: اما متأسفانه علیرغم توصیه‌های مؤکد پزشکان، متخصصان، علمای دینی و فعالان اجتماعی هنوز هستند افرادی در جامعه که به درستی خطر سرایت این بیماری و مشکلاتی که ایجاد می‌کند را پی نبرده اند و توجیه نشده اند.

به گفته شیخ قتالی، هنوز وخامت موضوع کرونا، ویروسی که تعداد زیادی را مبتلا کرده و متأسفانه جان عده‌ای از هم شهری‌ها و هم وطنانمان را گرفته برای عده‌ای بدرستی مشخص نشده است.

امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر ابرازداشت: قرآن کریم صراحتاً به مؤمنان می‌فرماید: به هیچ عنوان با دست‌های خود خودتان را به گرفتاری نیاندازید. سفارش اکید رسول خدا و پیامبر گرامی (ص) هم این است که زمانیکه بیماری‌های سخت شایع شد مسلمانان به هیچ وجه حق ندارند وارد آن محلی شوند که مرکز شیوع بیماری است و از آن محل هم کسی اجازه ندارد به جاهای دیگر مسافرت کند و این مصداق کامل قرنطینه است.

وی عنوان کرد: در دنیای معاصر که علم مخصوصاً علم ارتباطات به پیشرفت‌های زیادی رسیده و اخبار و اطلاعات لحظه‌ای در دنیا مخابره می‌شود عجیب است عده‌ای بعد از ۴ ماه هنوز به درستی متوجه وخامت این بیماری نشده اند و بر خلاف امر خدا و پیامبرش خود را به گرفتاری می‌اندازند.

شیخ قتالی اظهارداشت: پیامبر رحمت معیاری در اختیار ما گذاشته است به نام قاعده لاضرر و لاضرا، که اگر مردم جامعه و هر جامعه دیگر این قاعده را عملی کنند جهان گلستان می‌شود. یعنی انسان نه موجب زیان و آسیب دیگران باشد و نه در معرض زیان و آسیب دیگران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود چنین اندرزهای معنوی و حکیمانه، مردم ما کمتر پیرامون ان اندیشه می‌کنند، ادامه داد: برای رعایت و صیانت از جان مردم هم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و هم هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور از همان ابتدای شیوع کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس مساجد که پایگاه اجتماع مردم بود را تعطیل کردند که تا کنون مساجد پر جمعیت کشور تعطیل است.

امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر در پاسخ به این سوال در مورد اینکه «برخی علیرغم اعلام محدودیت‌ها هنوز مراسمات عروسی و تجمعات خانوادگی برگزار می‌کنند، شما چه توصیه‌ای دارید؟» بیان داشت: متأسفانه عده‌ای مراسم عروسی و یا عزا برگزار کرده اند و یا مراسم جشن تولد و تجمعات دورهمی خانوادگی دارند، جا دارد اکنون که استان هرمزگان در وضعیت کاملاً قرمز قرار گرفته است و این ویروس جان همه را تهدید می‌کند همه مردن اعم از شهری و روستایی به نکاتی که از طرف کارشناسان بهداشت، پزشکان متخصص، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دلسوزان جامعه مکرراً تاکید می‌شود توجه جدی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه مردم در صورت امکان به هیچ وجه از منزل خارج نشوند. تاکید کرد: اولاً نمازهای یومیه را در منزل و همراه با اعضای خانواده به جماعت برگزار کنند. ثانیاً اگر ناچار به ترک منزل هستند حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله اجتماعی را در همه جا رعایت کنند، زیرا این ویروس از انسان به انسان به صورت قابل انتقال است و باید این زنجیره انتقال را قطع کرد.

شیخ قتالی افزود: بنده به عنوان یک شهروند هرمزگانی که نگران اوج گیری کرونا هستم به همه مردم شریف و خون گرم استان هرمزگان هشدار می‌دهم و استدعا دارد همان طور که همیشه حامی، یار و یاور همدیگر بوده اند و اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده اند الان هم برای رهایی از این بلای قرن باید با هم باشیم تا با مدد الله متعال کرونا را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه شکست کرونا فقط با شعار امکان پذیر نیست، تصریح کرد: همگی باید در عمل کوشا باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. الحمد الله در غرب هرمزگان مراسم عروسی برگزار نمی‌شود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از گذشته بهتر شده است. به امید اینکه هم مردم شریف هرمزگان چه کسانی که در شرق استان، یا مرکز استان و حتی غرب هرمزگان زندگی می‌کنند باید هر کداممان یک دعوت کنند به خیر و سلامتی یکدیگر باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید