خبر فوری

آخرین آمار از خسارات آتش در بندرکنگ/ ۸ لنج صیادی و۷ قایق موتوری در آتش سوخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی نیکویی با تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی شناورهای صیادی در بندرکنگ، اظهار کرد: در آتش‌سوزی شامگاه امروز در اسکله صیادی بندرکنگ، ۸ لنج و ۷ قایق موتوری در مجاورت این شناورها دچار حریق گسترده‌ای شدند.

وی افزود: چهار فروند از این لنج‌ها به طور ۱۰۰ درصد در آتش سوخت، یک فروند ۹۰ درصد و سه فروند دیگر حدود ۶۰ درصد و ۷فروند قایق موتوری نیز ۱۰۰درصد خسارت دیدند که هیچ کدام نیز بیمه نبوده‌اند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه با اشاره به برآورد خسارت این آتش‌سوزی، اضافه کرد: به لنج‌های صیادی حدود ۱۴ میلیارد تومان و به قایق‌های موتوری حدود ۱ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

نیکویی اضافه کرد: اتصالی برق در یکی از شناور‌ها و آشپزی خدمه یکی از شناور‌ها دو احتمال علت شروع آتش سوزی می‌باشد که در حال بررسی علت اصلی این حادثه هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه با تقدیر از خبرنگار فارس در بندرلنگه بابت پوشش لحظه‌ای و حضور میدانی در این حادثه، یادآور شد: از آتش‌نشانی‌های منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، اداره بنادر ودریانوردی، شهرداری بندرلنگه، شهرداری بندرکنگ ، بندر شناس، گزیر، فرودگاه بندرلنگه، گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلی ارتش که در مهار این آتش‌سوزی نقش مهمی داشتند نیز صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی از نیروهای انتظامی بابت برقراری نظم و امنیت و همچنین حرکت به‌موقع دریابانی بندرلنگه در خصوص جدا سازی لنج‌های دچار حریق شده در این اسکله تقدیر کرد و گفت: سه‌نفر از آتش نشانان که بعلت استنشاق گازهای حاصل از سوخت این لنج‌ها دچار تنگی تنفس شده بودند به بیمارستان اعزام  که بصورت سرپایی نیز مداوا گردیدند.

نیکویی بیان داشت: گرچه این آتش‌سوزی خسارت جانی و مصدوم نداشت، اما اگر به‌موقع اقدام نمی‌شد، ۲۰۰ لنج صیادی، تجاری و ۱۰۰ فروند قایق که در این اسکله مستقر بودند دچار آتش‌سوزی می‌شدند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا وجود یک شناور آتش‌خوار و یا استقرار ایستگاه آتش‌‌نشانی ثابت در این اسکله صیادی مهم ضرورت نداشته، افزود: با توجه به اینکه شهرداری بندرکنگ در این شهر ایستگاه آتش‌نشانی داشته تمهیدات لازم را برای اینگونه حوادث در نظر گرفته است اما شیلات و تعاونی صیادی مستقر در اسکله نیز می‌بایست تمهیدات لازم را برای اطفاء حریق در نظر می‌گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید