خبر فوری

۹۴۹ دانش آموز هرمزگان به مراکز حمایتی ارجاع شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد مهرانی عصر سه شنبه در راستای اجرای این طرح افزود: از این تعداد ۵۶۰ دانش آموز به مراکز مشاوره ای آموزش وپرورش و ۳۸۹ دانش آموز نیز برای دریافت بسته‌های خدمتی و حمایتی به سازمان های همکار از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی هدایت شدند. 
وی بیان داشت: درسال تحصیلی جاری ۱۴۷ مدرسه مناطق قشم، شهاب، میناب، ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس به طور کامل تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان قرار گرفتند.
این مسوول اظهارداشت: تمام آموزشگاه های هرمزگان تحت پوشش ارجاع اورژانسی سامانه نماد (فرار از منزل دانش آموز، غیبت مکرر و طولانی از مدرسه، بی سرپناهی، اعتیاد به مواد و الکل در دانش آموز، بیماری جدی و آسیب زننده نیازمند اقدام فوری، ترویج بزهکاری و رفتار جنسی، خودکشی (افکار، بیان و اقدام) و خود آزاری جسمی، سوء تغذیه شدید ناشی از فقر شدید و کودک آزاری قرار گرفتند.
مهرانی ادامه داد: نماد طراحی نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله موثر می‌باشد. 
وی یادآورشد: پروژه نماد، درمرحله نخست آموزش‌های ارتقایی وپیشگیرانه به تمامی دانش آموزان، والدین و معلمان است که به منظور بالابردن سطح دانش ومهارت دانش آموزان، خانواده و مدرسه می‌باشد که در این راستا در طول سال تحصیلی در مجموع ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر از والدین و ۹۴۵  نفر از کارکنان تحت آموزش قرار گرفتند.
مهرانی، محور دوم این طرح نیز مورد توجه در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را مساله شناسایی و کشف به هنگام دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، ارجاع مناسب آن‌ها برای دریافت بسته‌های خدمتی وحمایتی لازم عنوان کرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید