خبر فوری

ایرج بیت اللهی: هدف برنامه های آموزش ابتدایی ، پرورش انسان های خلاق است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا ، ایرج بیت اللهی چهارشنبه در نشست تخصصی معاونان و کارشناسان ابتدایی و تکنولوژی گروه های آموزشی استان با اشاره به روند فعالیت های آموزش ابتدایی درسال تحصیلی 95-96 افزود: با نظر به اهمیت اثربخشی طرح وبرنامه های در حوزه ابتدایی ، همه طرح های هدفگذاری شده دارای مبانی فکری و نظری هستند و توجه ویژه ای برای اجرای آنها در مدارس سراسر استان به کار گرفته می شود.
وی بیان داشت : توجه به عدالت آموزشی ، ایجاد فرصت های عادلانه با کیفیت ، تاکید بر شایستگی های پایه و آداب مهارت های زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تمرکز بر منابع انسانی از جمله طرح های اجرایی هستند که با بهره گیری از روش های نوین و توجه به ظرفیت های بومی در مناطق اجرایی می شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: برنامه ریزی مبتنی بر پژوهش ، توسعه یادگیری الکترونیک و استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین که جز طرح های اصلی وزارت آموزش و پرورش قرار دارند با رویکرد علمی ، عملی و هدفمند در حال اجرا هستند که امیدواریم با تجربه کارشناسان و معلمان متعهد بتوانیم شاخص های آموزشی را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به تحصیل دانش آموزان در دوره دبستان و پیش دبستانی در سال تحصیلی گذشته ، خاطرنشان کرد: معاونان آموزش ابتدایی و آموزشی نواحی و مناطق توجه ویژه ای به افزایش پوشش تحصیلی داشته باشند و برتوسعه و تقویت آموزش و پرورش پیش دبستانی بکوشند.
بیت اللهی تاکید کرد: برای تحقق اهداف تعیین شده در بحث پوشش فراگیر تحصیلی ، با محوریت عدالت آموزشی همه ظرفیت ها باید پای کار بیاید و مسئولان در شهرستان ها و مناطق تنها به امکانات و منابع آموزش و پرورش اکتفا نکنند.
وی گفت : برای اینکه بتوانیم در طرح ها و برنامه ها به نتیجه لازم برسیم باید با تکیه بر همه ظرفیت ها ، برنامه محور اهداف خود را جلو ببریم که دوره جدید ، اجرای راهبردهای اعلام شده به دقت پیگیری و مورد ارزیابی است.
مشاور مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز گفت: تنوع بخشی به روش ها و فرصت های تربیتی در دوره پیش دبستانی به توسعه این دوره کمک خواهد کرد.
سلیمان رشیدی افزود: ضمن توجه به تفاوت های فردی نوآموزان و دانش آاموزان ، فعالیت های آموزشی مرتبط را باید با نیازهای ویژه بادگیری متناسب با ساعت آموزشی آنان جهت یادگیری عمیق تهیه کرد.
گفتنی است بیش از ١٩٠ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در یکهزار و 867 واحد آموزشی در سراسر استان هرمزگان مشغول تحصیل هستند.
7195/6048
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید