خبر فوری

نشست بصیرت افزایی روحانیان و فرهنگیان در مهاباد برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، در این نشست که روز چهارشنبه با حضور کارشناسان ارشد مشاور خانواده حوزوی و دانشگاهی و معلمان و روحانیان در مرکز بزرگ اسلامی مهاباد برگزار شد، بر ترویج اخلاق همزیستی و معاشرت دینی تاکید شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهل سنت مهاباد روز چهارشنبه در این مراسم گفت: اسلام، دین و مکتب صلح و شریعت همزیستی مسالمت آمیز است و تا پیش از ظهور اسلام، قوانین اخلاقی هیچ جایگاهی نداشتند اما پیامبر اکرم (ص) توانست حکومت اخلاقی را در میان اعراب جاهلی بنیانگذاری کند و حکومتی با ویژگی امنیت پایدار برپا کند.
حجت الاسلام علی موسوی باروق افزود: اگر در دنیای امروز نیز در فضای خانه، مدرسه و اداره و کارخانه، روحیه ایمان، اعتماد، دلسوزی، تعاون و صفا بود همه مشکلات امروز جامعه رفع می شد.
سیامند قادری رئیس آموزش و پروش شهرستان مهاباد نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اخلاق اظهار کرد: با توجه به حملات دشمن در قالب جنگ نرم نیاز به دریافت تعالیم دینی و همکاری روحانیان و معلمان با یکدیگر روز به روز بیشتر احساس می شود.
حجت الاسلام توحیدی از کارشناسان ارشد مشاور حوزوی و استاد دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: سخنان برخی از غربی ها از فرمایشات و اخلاق پیامبر بزرگ اسلام برای برخی از افراد ارجحیت دارد و این آسیب بزرگی است که بر این اساس وظیفه ما فرهنگیان و روحانیان است که در تعلیم کودکان از مواردی که جذابیت دارند و مورد قبول اسلام است، استفاده کنیم تا آینده سازان دینی و اسلامی برای کشور تربیت کنیم.
در ادامه این همایش که کارگاه بصیرتی فقه و اخلاق همزیستی برگزار شد، مشاوران دانشگاهی در حوزه خانواده نیز با تاکید بر آموزش اخلاق نیکو در همزیستی خانواده، برخی از جدیدترین مطالعات اجتماعی در حوزه ناهنجاری های اجتماعی را ارائه کردند.
3093/2093**خبرنگار: پیمان پاکزاد**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید