خبر فوری

کمک مؤمنانه| توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی در هرمزگان+فیلم و عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، دومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه به‌مناسبت میلاد باسعادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز در بندرعباس برگزار شد.

در این مرحله قرار است ۳۲ هزار بسته معیشتی در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی که توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه شده است بین نیازمندان توزیع شود.

در کنار نهادهای انقلابی و ارگان‌های دولتی نیز مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر هرمزگان به‌ویژه شهر بندرعباس این روزها به‌شدت فعال شده‌اند و در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان، به  جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مشغول تا نیازمندان از چشمه خروشان مواسات و همدلی بهره‌مند شوند.

دومین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی صبح امروز در مسجد جامع شهر بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان و منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان برگزار شد.

«مواسات و همدلی» آلام قشر آسیب‌دیده را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در حاشیه دومین مرحله از طرح مواسات و همدلی در مسجد جامع بندرعباس اظهار داشت: به‌حمدالله این رزمایش همدلی و مواسات توانست همه مردم عزیز ما را در کنار دولت و مسؤولان قرار دهد و یک حرکت بسیار مبارک و بدیع خلق کند.

وی افزود: مواساتی که در استان هرمزگان اتفاق افتاد، یک اتفاق بسیار ارزشمند بود چراکه مردم عزیز ما با حضور در صحنه و همراهی مسؤولان، آلام قشر آسیب‌دیده را کاهش دادند.

امام جمعه بندرعباس گفت: ما امروز شاهد یک نوع حضور مؤمنانه همه مردم، دستگاه‌ها و نهادها در مسئله مبارزه با ویروس کرونا و کم کردن آلام و رنج‌های همه کسانی که به نوعی از این حادثه کرونا آسیب دیدند، هستیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: ما امروز در روز ولادت کریم اهل بیت که در کشور یک مانوری در واقع برگزار می‌شود، شاهد یک مرحله جدید دیگری از کمک‌های نهادها بودیم و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مطابق همیشه چه در سیل و در حوادث غیر مترقبه استان، امروز هم با اختصاص ۳۲ هزار بسته معیشتی و غذایی به مردم نیازمند در این رزمایش حضور بسیار چشمگیر و مؤثری داشت و کمک‌های مردم عزیز در کنار این‌ها می‌تواند مکمل هم باشند و یک اقدام خداپسندانه‌ای را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: من هم به نوبه خودم از مردم سخاوتمند، از نهادهای حمایتی به‌ویژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که توانستند در این حرکت خداپسندانه و همدلی مؤمنانه نقش‌آفرین باشند تشکر و قدردانی می‌کنم.

مواسات و همدلی سرمایه‌ای عظیم برای کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی ظهر امروز در حاشیه دومین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در مسجد جامع بندرعباس ضمن تیریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: بسیار خوشحال و شادمان هستم از این حرکت مؤمنانه مردم چراکه لبیک گفتند به فرمان رهبر عزیزمان در رابطه با حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده در جریان ویروس کرونا و افرادی که متاسفانه کار و فعالیت خود را از دست دادند و با این امر در فشار مالی قرار گرفتند.

وی افزود: مردم، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، نظامی به میدان آمدند و با محوریت نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، حرکت بزرگی در استان هرمزگان به موازات استان‌های دیگر شکل گرفت و ادامه دارد.

استاندار هرمزگان گفت: امروز به‌حمدالله نقطه به نقطه استان با تلاش گسترده نماینده ولی فقیه، دستگاه‌ها و کمک‌های مردمی، سه هزار ۱۵۰ نفر را شناسایی کردیم و برای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان کنار گذاشته شد. البته بخش بسیار زیادی از این کمک‌ها انجام گرفته و توزیع شده است.

همتی ادامه داد: برای خانواده‌های جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در جریان سیل جاسک و میناب در کنار ما بود و امروز نیز ۳۲ هزار بسته که هر بسته به ارزش ۳۲۰ هزار تومان است در نیمه ماه مبارک رمضان آماده‌سازی شده تا در زمان تعیین شده بین مردم توزیع شود.

استاندار هرمزگان افزود: لازم می‌دانم از این همدلی، همراهی و وحدت مردم قدردانی شود و این حرکت را سرمایه‌ای عظیم برای کشور بدانم چراکه این سرمایه، خود نعمتی است که به برکت ولی فقیه، نظام جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد مردم به‌جود آمده است.

همتی در پایان عنوان داشت: به مردم عزیز استان توصیه می‌کنم به دستورات پزشکی و بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، همان‌طور که تأکید شده است فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند، نکات بهداشتی را رعایت کنند و بدانند کرونا هنوز هست.

یک میلیون بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی در کشور توزیع شده است

منوچهر دانشمند ظهر امروز در حاشیه دومین مرحله از طرح مواسات و همدلی در مسجد جامع بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر حسب وظیفه خیرخواهانه خود یک همایش همدلی و احسان را برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: این همایش در ماه مبارک رمضان و در روز تولد امام حسن(ع) با تهیه ۳۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی شامل؛ مرغ، برنج، حبوبات، روغن و کنسروجات آغاز و ان‌شاءالله به‌دست نیازمندان خواهد رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان، ارزش هر بسته غذایی را ۳۲۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون یک میلیون بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در کل کشور خریداری و بین نیازمندان توزیع شده است.

دانشمند عنوان داشت: ان‌شاءالله با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس این هدایایی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است را در این ماه جاری به دست آسیب‌دیدگان و کسانی که در استان هرمزگان تحت تأثیر معیشتی قرار گرفته‌اند می‌رسانیم.

وی در پایان یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تمامی شرایط پای کار است و به‌زودی زمان رزمایش دوم کمک مؤمنانه نیز از سوی این ستاد اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید