خبر فوری

توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش مواسات هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، صبح امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در ایامی قرار داریم که باید در کنار ویروس منحوس کرونا، فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی، ادامه داد: در روایات آمده که در هر بلایی نعمتی است، ازاین‌رو همیشه باید فرصت‌ها را شناسایی و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. همچنان که می‌بینیم امروز به‌واسطه این ویروس منحوس در کشورمان نعمت‌های فراوانی نیز نصیب ملت می‌شود که نمونه بارز آن کمک‌های مؤمنانه در قالب رزمایش همدلی و مواسات است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ما در مقابله با کرونا کمترین آسیب را میان کشورها متحمل شدیم، تصریح کرد: ملت و دولت ما در فشارهای حداکثری تحریم‌ها برای روزهای سخت آبدیده شده بودند، همچنین ما مردم هوشمندی داریم که می‌دانند کجا به میدان وارد شوند و کجا مشغول کار خود باشند.

عبادی افزود: صدام در دوران دفاع مقدس تهدید می‌کرد که نماز جمعه تهران را مورد حمله قرار می‌دهد و اتفاقاً در همان روزها مردم بیشتر برای اقامه نماز جمعه می‌آمدند، در جریان کرونا هم مردم ما هوشمندانه عمل کرده و در کنار هم بودند، هیچ زمان این اندازه همدلی ملت و دولت در کنار هم را نداشتیم و به‌واسطه این همدلی دشمن نمی‌تواند به صفوف مردم نفوذ کند.

وی بیان کرد: در این دوران سخت شاهد همراهی و تلاش‌های مجدانه کارگزاران نظام و حضور هوشمندانه مردم هستیم و این نعمت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امسال رنگ و بوی اکرام در جامعه ما متفاوت بوده و تبدیل به یک رزمایش شده است، ما اثرات اکرام را در قالب رزمایش همدلی و مواسات که به دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اجرا می‌شود، در جامعه می‌بینیم. خوشبختانه در سال جاری کمترین احساس مشکلات معیشتی را در خانواده‌های نیازمند داریم.

عبادی با اشاره به اینکه مردم ما در این رزمایش همدلی در کنار دستگاه‌های اجرایی بوده و پای‌کار آمدند، اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش همدلی، بیش از ۱۰ میلیارد تومان از کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب بیش از ۳۲ هزار بسته معیشتی تهیه‌شده و در این ماه مبارک میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  اولویت توزیع بسته‌های معیشتی با افرادی است که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و از جایی کمکی نمی‌گیرند، افزود: از مردم عزیزمان می‌خواهم که در این ماه مبارک از نیازمندان غافل نشده و به‌صورت گمنام دست آشنایان و همسایگان آسیب‌دیده خود را بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان گفت: مردم ما باید تمرین کنند و کم‌کم خود را با شرایط پیش‌آمده وفق دهند، ما باید با رعایت فاصله اجتماعی با این ویروس زندگی کنیم تا روزبه‌روز کاهش یافته و شرایطی به وجود آوریم که افزایش آمار مبتلایان را نداشته باشیم.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام ایتام اظهار کرد: صحنه زیبایی که با فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تحت عنوان کمک‌های مؤمنانه می‌بینیم، تبلوری از اکرام توسط مردم، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مردمی و جهادی و روحانیت است.

فریدون همتی افزود: من در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام مردم چنین روحیه‌ای داشته باشند، این حرکت خداپسندانه در کشورمان جزئی از سرمایه معنوی ما و نشان‌دهنده این است که در سختی‌ها کنار هم هستیم تا بار مشکلات روی دوش عده خاصی نباشد.

استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، در رمضان‌های آینده نیز این حرکت را حفظ و تبدیل به یک فرهنگ رمضانی ثابت کنیم.

همتی تصریح کرد: مردم ما نظام جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند و به همین سبب منتظر نمی‌مانند تا دولت وارد شود و هر جا مردم پای‌ کار آمدند برکت بیشتری را شاهد بودیم. رزمایش همدلی و مواسات با محوریت نماینده ولی‌فقیه و همراهی دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: بنیاد مستضعفان برای سه هزار و ۱۵۰ نفر از صاحبان قایق‌ها، تندروها و سه‌چرخه‌هایی که در زمینه گردشگری فعال بوده‌اند و به‌واسطه کرونا دچار خسارات فراوانی شدند، یک‌میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است. همچنین برای مردم آسیب‌دیده جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم نزدیک نفری ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است. مجموع این کمک‌ها به بیش از ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز که در همه سختی‌ها کنار دولت بوده و در ایجاد هم‌افزایی کمک‌های فروانی داشته است، در این مرحله از رزمایش همدلی و مواسات هرمزگان بیش از ۳۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان تهیه کرده است.

همتی گفت: چندین مجموعه در جزیره هرمز سرمایه‌گذاری‌هایی کرده‌اند که امیدواریم بعد از کرونا شاهد رونق خوبی در این جزیره باشیم. تبلیغات سوء بسیاری علیه ما بمباران شده اما با تلاش همه مردم و دستگاه‌ها و باوجود تمامی تحریم‌ها درزمینه مقابله با کرونا از کشورهایی که ادعای توسعه و پیشرفت دارند، عملکرد بهتری داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش داریم بتوانیم همه فعالیت‌ها را آرام‌آرام به گذشته برگردانیم؛ چراکه طولانی کردن تعطیلی فعالیت‌ها کار آسانی نیست، می‌توانیم با آموزش به مردم و رعایت فاصله‌های اجتماعی، فعالیت‌ها را به روال سابق برگردانیم.

استاندار هرمزگان گفت: باید بدانیم که هنوز معلوم نیست تا چه زمانی باید با ویروس کرونا زندگی و مبارزه کنیم. تا وقتی‌که واکسن و درمان این ویروس به مرحله تولید انبوه برسد باید درایت به خرج داده، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و به کار و فعالیت خود بازگردیم.

وی اظهار کرد: استان هرمزگان در زمینه بیماری‌یابی پیشرفت خوبی داشته است، به‌گونه‌ای که روزانه بیش از ۴۰۰ تست انجام می‌شود، بستری‌های ما نیز کم شده است. بسیاری تلاش کردند در بحران کرونا کشور تعطیل شود، اما ما با درایت و لطف خداوند به‌جایی رسیدیم که جامعه در عین دغدغه‌مند بودن نگرانی از آینده ندارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هر کشوری بتواند هم فعالیت‌هایش را ادامه دهد و هم کرونا را مدیریت کند، موفق است، گفت: نشان دادیم کشور ما بر پایه مردم و اعتقاد و باور ایستاده است که چنین آرامشی در این بحران داریم، بیمارستان‌های ما خلوت شده و با رعایت و همکاری مردم و تلاش همه مجموعه‌ها و رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به‌خوبی جلو می‌رویم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان نیز در این مراسم، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امروز بر اساس وظیفه و برحسب دستور رئیس‌کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور این رزمایش را برگزار کردیم.

منوچهر دانشمند ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم با برگزاری رزمایش همدلی با محوریت نماینده ولی‌فقیه و استاندار در توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی معیشتی در بین خانوارهایی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند، سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه شناسایی این خانواده‌ها توسط گروه‌های ستادی انجام‌شده است، تصریح کرد: در سیل سال گذشته ۲۳ روز در جاسک استقرار داشتیم و علاوه بر توزیع مواد معیشتی و غذایی، ۱۴ روز کاروانی سلامت با بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی را در این شهرستان مستقر کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای شکست ویروس کرونا از بدو شیوع آن در استان هرمزگان، ۱۲۰ گروه جهادی شبانه‌روز پای‌کار بوده‌اند، اضافه کرد: این گروه‌ها در محلات کم برخوردار کار ضدعفونی و توزیع مواد بهداشتی، راه‌اندازی ۱۰ کارگاه تولید ماسک و توزیع روزانه هزار و ۵۰۰ ماسک تولیدی و توزیع رایگان آن را بر عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: توافق‌نامه‌ای با وزارت بهداشت و درمان منعقد کردیم که مطابقق آن سامانه چهل سی راه‌اندازی شد و با ۲۰ گروه پزشکی شبانه‌روزی پاسخگوی مردم هستیم.

دانشمند با اشاره به اینکه اوایل سال جاری سیل سنگینی در شهرستان میناب به وقوع پیوست که در روستای تمبک میناب ۷۲ ساعت وظیفه پوشش معیشتی را بر عهده داشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، توانستیم در شهرستان سیریک ۳۰۰ شغل ایجاد کنیم و در شهرستان‌های میناب و بشاگرد نیز در حال ایجاد اشتغال هستیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان در پایان اظهار کرد: در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و تداوم برگزاری رزمایش همدلی در استان هرمزگان، ۳۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ تومان توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید