خبر فوری

نماز جمعه در۶ نقطه هرمزگان اقامه شد

برپایی نمازجمعه این هفته نوزدهم اردبیهشت ماه ۹۹ در شهرستان‌های پارسیان، بستک،خمیر، بشاگرد، سیریک و جاسک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت.

امامان جمعه این شهرستان‌ها پس از دوماه تعطیلی نمازجمعه، مردم را به تقوی الهی، رعایت فاصله اجتماعی و کمک به نیازمندان وآسیب دیدگان از کرونا بویژه درماه مبارک رمضان تاکیدکردند.

نمازگزاران همراه خود سجاده ومُهر آورده بودند و با رعایت فاصله فیزیکی قبل وحین نماز و همچنین با داشتن دستکش وماسک در مصلی‌های نماز شرکت کردند.

ویروس کرونا ظرفیت‌های کشور را شکوفا ساخت

امام جمعه سیریک گفت: شیوع ویروس کرونا هرچند یک بلای عظیم است اما درپی آن بسیاری از ظرفیت‌های کشور در این مدت شکوفا شد وشرکت‌های دانش بنیان وگروه‌های جهادی  وعلمی به پیشرفت‌های شگرفی دست یافتند.

حجت الاسلام حسن حیدری درخطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سیریک افزود: همچنین در این مدت نقاب از چهره زشت غربی‌ها کنار زده شد وهمگان شاهد بودند که اقلام بهداشتی همچون ماسک را ازهمدیگر دریغ می‌کردند، اما مردم مومن وانقلابی ایران، در رزمایش مواسات وهمدلی، عظمت و بزرگی خود را بدرستی نشان دادند.

وی بیان داشت: درشهرستان سیریک نیز به همت خیران، بسیجیان، مراکز نیکوکاری و نهادهای انقلابی درچندین مرحله کمک های معیشتی زیادی بین نیازمندان وافراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

امام جمعه سیریک همچنین ضمن انتقاد از گرانی وتورم درشرایط کرونایی اظهارداشت: مدیران ومسوولان بایستی نظارت دقیقی بر مواد غذایی وسایر اقلام داشته باشند وجلوی گرانی بی رویه را بگیرند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شترهای سرگردان که بارها خانواده‌ها را داغدار کرده است، گفت: این روند تا چه زمانی باید ادامه یابد تا مسوولان به فکر چاره اندیشی باشند؛ دستگاه قضا باید نسبت به کوتاهی مسوولان و داغدار شدن خانواده ها ورود جدی به این موضوع کند.

وی همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهارکرد: این امام همام، کریم اهل بیت است وعلاوه بر کمک های زیاد به فقیران ونیازمندان داشتند، همه اموال خویش را نیز با نیازمندان تقسیم کرد و لذا ایشان الگوی ممتازی برای رزمایش (مواسات،‌همدلی و کمک مومنانه) برای انسان و جامعه اسلامی است.

دربرابر بلایا باید از صبر ونماز کمک گرفت

امام جمعه بندرخمیر نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دستورات قران ودین مبین اسلام این است که در برابر حوادث وبلایا همچون ویروس کرونا باید از صبر، نماز وتوجه به خدا کمک بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان خمیر افزود: در مواجهه با بیماری کرونا که  تمام کشورها را درگیر خود کرده، راه و نسخه آن صبر است.

وی بیان داشت: ایران تاکنون توانسته است مساله بیماری کرونا را مدیریت کند و شرایط به نسبت مقبولی با ورود به موقع مسوولان و کادر پزشکی و همراهی مردم با ستاد مبارزه با این ویروس در حوزه ابتلا و درمان داشته باشیم.

امام جمعه بندرخمیر اظهارداشت: در این شهرستان نیز تصمیم‌های خوبی گرفته شد که با همراهی مردم تاکنون تعداد افراد مبتلا به این ویروس کم  است اما لازم است به مردم و مسوولان متذکر شویم که اعلام وضعیت سفید به معنای تمام شدن این شرایط نیست بلکه اگر مراقبت نکنیم امکان شیوع و تشدید بسیار بالاست.

وی با اشاره به توصیه رهبرمعظم انقلاب به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه اظهارکرد: در کنار الزام به تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همه دستورالعمل‌ها، دعا و تضرع، مناجات با خدای متعال در دستورکار قرار بگیرد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: مردم ایران همچنین با احسان ونیکوکاری در این ایام به ندای رهبرمعظم انقلاب در قالب رزمایش کمک مومنانه لبیک گفته و به کمک برادران و خواهران همنوع خود شتافتند.

درشهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب، قشم وحاجی آباد نیز به محض اینکه ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام نمایید، مساجد بازگشایی شده و نمازجمعه وجماعت در آن برگزارمی‌شود.

بدلیل شیوع ویروس کرونا نمازجماعت وبرنامه‌های معنوی درمساجد ومکان‌های مذهبی هرمزگان براساس تدابیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وتبعیت از این امر از روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ تعطیل شده بود.

به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون نمازجمعه باشکوه خاصی در ۹۰۰ نقطه ایران و ۲۰ نقطه استان هرمزگان برپا می‌شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید