خبر فوری
هرمزبان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با شناسایی ۵۷ مورد جدید در این استان طی روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۲۳۰ نفر رسید.

«کرونا» در هرمزگان| شناسایی ۵۷ مورد جدید و فوت ا نفر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، حسین فرشیدی امشب در گفت‌وگو با بخش خبری سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۶۲۲نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی نظیر آنفلوانزا، ذات‌الریه و … در مراکز درمانی استان بستری که از این تعداد ۲۳۴۳ نفر پس از طی دوره‌ درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی افزود: از بین این بیماران هم‌اکنون ۱۰۷ نفر بستری هستند که ۷۵ نفرشان ایزوله، ۱۴ نفر در بخش آی‌سی‌یو و ۱۸ نفر هم در بخش‌های عادی تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که از ۸۳۶۱ نفر به‌عنوان مشکوک به ابتلا کرونا تا به امروز نمونه‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: طی یک روز اخیر ۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا شامل بندرعباس ۳۸ نفر، میناب ۱۳ نفر و حاجی‌آباد ۶ نفر شناسایی شد و مجموع مبتلاشدگان در استان هرمزگان به ۱۲۳۰ نفر رسید.

دکتر فرشیدی اضافه کرد: از بین افراد مبتلاشده به کرونا تاکنون ۳۸۵ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند و هم‌اکنون ۷۵۵ نفر از مبتلاشدگان تحت مراقبت خانگی دارند، ۲۶ نفر در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها) حضور دارند و ۳۴ بیمار هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: طی یک روز اخیر یکی از بیماران در میناب ( یک مرد ۳۸ساله با سابقه دیالیز) براثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار فوت‌شدگان در استان به ۳۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان این استان را از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نیز بدین شرح اعلام کرد:

بندرعباس: ۸۹۸ نفر (۳۸ مبتلای جدید)
میناب: ۱۱۷ نفر (۱۳ مبتلای جدید)
کیش: ۵۴نفر
قشم: ۴۴ نفر
حاجی‌آباد: ۴۳نفر (۶ مبتلای جدید)
بندرلنگه: ۲۷ نفر
رودان: ۲۰ نفر
پارسیان: ۱۲ نفر
بندرخمیر: ۷ نفر
بستک:  ۶ نفر
جاسک: ۲ نفر

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید