خبر فوری

طرح یاریگران زندگی در کانون مساجد هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام احمد پهلوانی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان آموزش‌دیده و ارتقای سطح دانش و آگاهی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند به سایت بچه‌های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir مراجعه و در دوره تربیت مربی نام نویسی کنند.

به گفته این مسوول، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» به منظور آگاه‌سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی کشور اجرا می‌شود.

پهلوانی، گفتمان‌سازی اجتماعی در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد، گسترش فعالیت‌های داوطلبانه، مشارکت‌های مردمی و اجتماع‌محور با محوریت مسجد در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد را از دیگر هدف گذاری های این طرح برشمرد.

وی بیان داشت: بیشترین تلاش در اجرای این طرح ایجاد حساسیت در عموم جامعه و مسوولیت‌پذیری و هویت‌بخشی به ویژه در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به این موضوع است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: عضویت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت در سامانه «بچه‌های مسجد» یکی از شرایط مهم برای شرکت در طرح تربیت مربی «یاریگران زندگی» است.

پهلوانی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، گواهینامه مربیگری از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دریافت خواهند کرد.

هم اکنون یکهزار و ۳۷ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی هرمزگان فعالیت دارند که این تعداد کانون با گستردگی جغرافیایی که در استان دارند به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و مذهبی پذیرای جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید