باقرزاده همایی: ظرفیت صنایع تبدیلی هرمزگان افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، رییس سازمان جهاد کشارزی هرمزگان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ واحد انبار و سردخانه در مجموع با ظرفیت نگهداری ۳۶هزارتن انواع محصولات کشاورزی  با مالکیت بخش خصوصی دراین استان فعالیت دارند.

علی باقرزاده همایی  با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید  پیش بینی کرد این ظرفیت (انبارداری و سردخانه ) تا پایان امسال با  ۳۰درصد افزایش  به ۴۶هزارتن برسد.

وی افزود: در بخش بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز ۱۴۰ واحد به ظرفیت سالانه ۸۰۰هزارتن وجود دارد که تا پایان سال جاری حدود ۱۳درصد به  ظرفیت آنها افزوده می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان شد:  همه این برنامه ها در راستای عملیاتی شدن تقویم کاری جهش تولید تایید شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی با حمایت های تسهیلاتی  از بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴۰واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی به ارزش سه هزار و ۲۸۰میلیارد ریال با مالکیت  بخش خصوصی در این استان فعالیت دارند.

باقرزاده در ادامه با اشاره به  برنامه های این سازمان در زمینه افزایش تولید ۲۵ واحد نیمه فعال در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی (کمتر ازظرفیت اسمی ) هرمزگان ابراز داشت: درراستای تقویم کاری سال جهش تولید، برنامه ریزی شده تا ظرفیت ۷۵هزارتنی فعلی این واحدها  تا اسفند ماه سال جاری با ۸۰درصد افزایش به ۱۴۰هزارتن برسد.

در اطلاعات منتشره وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۴هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۴۰۰هزارتن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلاتی و دامی اعلام شده است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید