خبر فوری

افزایش بهره‌وری موقوفات وظیفه مهم امنا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه، در ویدئو کنفرانسی با مدیران کل اوقاف و امنای موقوفات استان‌های بوشهر، کردستان، گیلان و هرمزگان با اشاره به رویکرد این سازمان مبنی بر سپردن موقوفات به دست امنا و نظارتی شدن نقش اوقاف، اظهار کرد: امین، ظرفیتی قانونی است و قانون‌گذار، نصب امین را با دقت نظر برای اداره شئون موقوفات، کمک به جریان حفظ عین، افزایش نظارت بر نیات واقفین، تحت نظر ادارات کل مجاز دانسته است.

وی افزود: حفظ عین، افزایش منافع و ارتقای بهره‌وری موقوفات و عمل به نیت واقف، وظایفی است که بر عهده امین موقوفات گذاشته شده است.

خاموشی تصریح کرد: در راستای حفظ عین، امین اجازه فروش زمین یا ملکی را ندارند مگر در موارد خاص و تبدیل به احسن که آن نیز به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود.

 رئیس سازمان اوقاف کشور افزایش بهره‌وری موقوفات را وظیفه مهم امنا دانست و اظهار کرد: باید در استان‌ها گام‌های اولویت‌دار برداشته شود، امنا تک‌تک از رقبات موقوفات بازدید کنند و برای افزایش بهره‌وری و منافع موقوفات تخصص لازم را به کار برند.

 در ادامه این جلسه هریک از امنای موقوفات، ضمن معرفی و ارائه سوابقشان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید