خبر فوری

فرماندار بندرعباس : مساجد ، پایگاه اصلی طرح تحول محلات هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا ، احمد پویا فر چهارشنبه در همایش شورای اجتماعی محلات افزود : طرح تحول محلات بندرعباس که توسط سپاه ناحیه بندرعباس انجام شد ، یکی از طرح‌های موفق است و این طرح‌ در راستای همدیگر کمک می‌ کنند تا وضعیت محلات شهر بندرعباس بهتر شود و به طور قطع لازمه آن ، مشارکت جمعی شهروندان است.
وی با بیان اینکه نمی ‌توان طرح و پروژه ‌ای را بدون در نظر گرفتن شهروندان اجرا کنیم ، تاکید کرد: بندرعباس جزو معدود شهرهایی است که بافت فرسوده آن از وضعیت کشوری بالاتر است و از سطح خوب و قابل قبول در خدمات برخوردار است.
فرماندار بندرعباس اظهارکرد : شوراهای اسلامی بهترین نهاد برای ‌گره‌ گشایی از مشکلات شهروندان است که از طریق اصلاح و بازنگری قوانین محلی بر اساس نیازهای شهروندان و در چارچوب قانون اساسی کشور حرکت می‌کنند.
پویافر یکی از مهم ترین سرمایه‌ ها ، سرمایه انسانی ‌است که در شهر و کشور ما وجود دارد ، یاد آورشد : اقدام خوب شورای اسلامی شهر بندرعباس برای تشکیل شورای اجتماعی محلات یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی لازمه هر گونه توسعه است ، گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که نمی‌ توان اجرای پروژه‌ها را بدون هماهنگی و مشارکت مردمی اجرا کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی برای همه قابل قبول است ، افزود : تمرکز بر برنامه‌ ریزی و مشارکت مردم می ‌تواند در انجام امور کارگشا باشد و بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.
پویافر ، سند دار کردن منازل در بافت‌های فرسوده را کمک به نوسازی این بافت‌ها دانست و ادامه داد : شهرداری برای نوسازی بافت‌ های فرسوده نیازمند همکاری ادارات و سازمان‌های مرتبط است.
فرماندار بندرعباس با اظهار اینکه وجود ضعف در برنامه ‌های منسجم بین ‌بخشی مشهود است ، گفت : منابع مالی بدون مدیریت یا کارساز نیست و بدون مدیریت صحیح و اصولی ، با هدر رفت منابع روبرو می‌شویم.
پویافر اضافه کرد: دیگر نمی‌ توان برای امورات مردم آزمون و خطا کرد و باید بر اساس برنامه ، منابع موجود ، امکانات و بر اساس نیازها و درخواست ‌ها برنامه ‌ریزی لازم صورت گرفته و از تصمیم ‌های سلیقه‌ای اجتناب شود.
شهر بندرعباس بیش از 500 هزار نفر جمعیت و هفت هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان 43 درصد آن بافت فرسوده و قدیمی است و بیشترین جمعیت نیز در این بافت قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید