خبر فوری

ارتباط نزدیک با شهروندان باید مورد توجه روابط‌عمومی‌ها قرار بگیرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، پرویز سالاری در نخستین نشست هم اندیشی روابط عمومی های سازمانهای تابعه و مناطق سه گانه شهرداری گفت: با توجه به پیشرفت ارتباطات الکترونیکی، ارتباط ‌گیری روابط عمومی‌ها بسیار مهم و ضروری است .

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مجموعه روابط عمومی شهرداری‌ها باید نسبت به دانستنی‌های روز این حوزه آگاهی داشته و دانش تخصصی خود را افزایش دهند .

وی افزود: ایجاد ارتباط نزدیک با شهروندان باید مورد توجه روابط‌عمومی‌ها قرار بگیرد، به نحوی که بتواند خدمات و اقدامات شهرداری را به شهروندان اطلاع‌رسانی کند .

سالاری خاطرنشان کرد: اینترنت و ارتباطات از طریق شبکه‌های اجتماعی در تمام دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری‌ها تا میزان قابل توجهی اهمیت پیدا کرده است، زیرا این شیوه می‌تواند پل ارتباطی بسیار خوبی میان سازمان مربوطه با جامعه باشد .

وی با بیان اینکه برقرای ارتباط یک بینش فرهنگی است، گفت: مجموعه روابط عمومی باید با فراگیری مهارت‌های کلامی و غیر کلامی ارتباط مؤثری را با شهروندان و پرسنل شهرداری برقرار کند .

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه نقدها را باید به عنوان یک فرصت دانست، گفت: محله محور بودن، یکی از شعارها و اهداف شورای چهارم بندرعباس بوده و اکنون می‌توان گفت که این هدف محقق شده است .

سالاری با اشاره به این که روابط عمومی ها باید اخبار را شفاف، گویا، و بدون هیچ گونه ابهام به دست مردم برسانند، بیان کرد: شعار همیشگی روابط عمومی‌ها، صراحت، صداقت و شفافیت است و اگر با سرعت عمل در پاسخگویی نیز همراه باشد، آینده‌ای درخشان پیش روی روابط عمومی‌ها خواهد بود.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید حس تعلق خاطر را در شهروندان تقویت کند و این حس باید افزایش مشارکت شهروندان را به دنبال داشته باشد .

جهانبخش با بیان اینکه شهروندان انتظار ندارند که همه مشکلات یک شبه حل شود، گفت: شهروندان انتظار پاسخگویی مناسب و سریع را از روابط عمومی‌ها دارند که اگر این مهم با ارتقای علمی روابط عمومی‌ها تحقق یابد، آینده بهتری پیش روی این حوزه خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مجموعه روابط عمومی‌ها این است که پاسخگوی منطقی مردم باشند، گفت: شهرداری بزرگترین تشکل و نهادی است که با شهروندان در ارتباط است اما عمده مشکل مردم برای پاسخ گرفتن از این نهاد متوجه روابط عمومی است .

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ویژه مجموعه روابط عمومی تبدیل شهروند عادی به شهروند مسئولیت پذیر است، گفت: برای ارتقاء فرهنگ شهروندی انسجام خبری در بین مجموعه‌های روابط عمومی مهم است و این امر باید به صورت موضوعی بررسی شود .

وی با بیان اینکه فرهنگ پوزش و معذرت خواهی از شهروندان باید رواج پیدا کند، گفت: این فرهنگ به منزله شان و منزلت هر فرد و دستگاه است، عذرخواهی کردن نشانه بزرگی است و کسر شأن محسوب نمی‌شود ولی متأسفانه با همه پیشینه فرهنگی و مذهبی ما ایرانیان، مدیران و حتی شهروندان به این دلیل که شاید احساس می‌کنند از جایگاه خود به پائین می‌افتند در پی اشتباه عذرخواهی نمی‌کنند .

وی گفت: شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌ها راهکار مناسبی برای مقابله با شایعات در بین شهروندان و فضاهای مجازی می‌باشد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید