خبر فوری

بازدید از جاذبه‌های گردشگری رایگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از سرویس بازار ایسنا، درمجله گردشگری الی گشت می‌خوانیم:  بازدید از مکان‌های فوق‌العاده و انجام کارهای جدید همواره برای ما پرخرج و هزینه‌ بر نخواهد بود. در حقیقت، گاهی اوقات تجربه‌ این کارها هیچ هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. در این مطلب، شما را با ۹ جاذبه‌ گردشگری موجود در سراسر جهان آشنا می‌کنیم که بازدید از آن‌ها حتی یک ریال هم برایتان هزینه نخواهد داشت.

سمفونی رقص نور، هنگ کنگ، چین

بازدید از مناظر دیدنی بندرگاه ویکتوریا در هنگ کنگ، یکی از آن دسته فعالیت‌های بدون هزینه‌ای به شمار می‌رود که در یکی از گران‌ترین شهرهای جهان امکان‌پذیر است.

از خیابان استارز (Stars) ستارگان در مرکز خرید سیم‌شاسویی (Tsim Sha Tsui)، می‌توان تمام شکوه نیم‌ سایه مشهور هنگ کنگ را به چشم دید.

قدم‌زدن در خیابان استارز (نمونه‌ای شبیه به پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در شهر هنگ کنگ) در تمام ساعت‌های روز لذت بی ‌مانندی را به همراه خواهد داشت.

شب‌ها پس از ساعت ۸ نیز بزرگ‌ترین نمایش دائمی نور و صوت جهان در این منطقه آغاز می‌شود.

سر و صدای این نمایش مستقیماً از خیابان استارز به گوش می‌رسد. در شب، نورهایی از آسمان خراش‌های موجود در سراسر بندرگاه هنگ‌کنگ ساطع شده و نمایش زیبایی از رقص نور و موسیقی برپا می‌شود.

موزه اسمیتسونیان، واشنگتن دی. سی، ایالات متحده آمریکا

در سفر به پایتخت آمریکا، بازدید از ۱۹ موزه‌ و گالری اسمیتسونیان از آن دسته فعالیت‌هایی است که بدون شک به گردشگران توصیه می‌شود.

هرچند در زمان‌های غیراداری، این موزه‌ها نیز بسته هستند. روح سنت لوئیس واقع در موزه ملی هوا و فضا؛ الماس امید واقع در موزه ملی تاریخ طبیعی؛ و کفش‌های یاقوت دوروتی در فیلم جادوگر شهر اُز واقع در موزه ملی تاریخ آمریکا، از جمله اشیای تاریخی و فرهنگی برجسته این موزه‌ها به حساب می‌آیند.

موزه‌های اسمیتسونیان و باغ‌وحش ملی در تمام طول سال به جز روز کریسمس، برای بازدید عموم باز هستند و هیچ‌گونه مبلغ ورودی از افراد دریافت نمی‌شود.

پارک جانورشناسی سنت لوئیس، سنت لوئیس، ایالات متحده آمریکا

بازدید از یکی از باغ وحش‌های دارای امتیاز در آمریکا به دلیل پرداخت مالیات‌های منطقه‌ای یکی از این فعالیت‌های رایگان به شمار می‌رود.

قدمت این باغ‌وحش به بیش از یک قرن پیش باز می‌گردد. اولین نمایشگاه آن (تالار پرندگان) در سال ۱۹۰۴ برای شرکت در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس بازگشایی شد.

در حال حاضر بیش از ۶۵۵ گونه جانوری مختلف و در مجموع بیش از ۱۹ هزار حیوان در این باغ وحش نگهداری می‌شود.

گسترده‌ترین زیاگان (زیاگان یا فانا: مجموعه گونه‌های جانوری‌ هستند که در دوره‌ای معین در یک منطقه‌ جغرافیایی زندگی می‌کنند) در برخی از گونه‌ها از نمایش گربه‌سان‌ها گرفته تا محوطه پنگوئن‌ها، در این باغ‌وحش وجود دارد.

در سال ۲۰۱۳، باغ‌وحش اقدام به ساخت قسمتی برای نمایش خرس قطبی تازه واردی به ارزش ۱۵ میلیون دلار کرد.

این بخش در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و تصمیم گرفته شد تا یک جفت خرس قطبی نر و ماده در این قسمت نگهداری شود به این امید که این دو خرس قطبی در آینده توله‌های کوچکی به دنیا آورند.

خیابان هنر موگانشان، شانگ‌های، چین

در سال‌های اخیر، قلمروی هنر معاصر چین رونق بسیار یافته و این رونق بیش از همه در خیابان موگانشان شانگ‌های به چشم می‌خورد.

بخشی از جامعه‌ هنرمندان در مجموعه‌ای از استودیوهای واقع در مسیر این خیابان مشغول کار هستند. بازدید از این استودیوها برای عموم آزاد است. اگر خوش شانس باشید، هنگام بازدید از یکی از این استودیوها هنرمندانی را که مشغول فعالیت هستند، ملاقات خواهید کرد و می‌توانید شاهد روند خلاقانه کار آن‌ها باشید.

بخشی از این دیوار به طول ۱۰۰ متر نمایانگر دیوارنگاری‌های این شهر است.

کنسرت در وقت نهار، آمستردام، هلند

free-amesterdam از ماه سپتامبر تا ژوئن، در تالار کنسرت رویال واقع در آمستردام هر چهارشنبه عصر، به مدت سی دقیقه کنسرتی از نوازندگان مشهور جهانی به رایگان برگزار می‌شود.

در روزهای عادی، شرکت در یکی از کنسرت‌های این تالار با شکوه چیزی بیش از ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. این کنسرت‌های رایگان اغلب بخشی از جلسات تمرین ارکستر، تکنوازان و هنرمندان آینده ‌دار است که کراوات‌های مشکی ‌رنگی بسته‌اند.

در بخش‌های دیگر آمستردام هم‌چون موزیک‌ تیاتر (Muziektheater) نیز در مدت زمان اکتبر تا ژوئن کنسرت‌های رایگانی اجرا می‌شود که در آن برخی از بهترین گروه‌های کر و ارکسترهای کشوری هنرنمایی می‌کنند.

این برنامه‌های موسیقیایی هر سه‌شنبه ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

سواحل شهری، شهرهای بزرگ اروپا

شهرهای بزرگ اروپا اغلب از تاریخ و معماری فوق‌العاده و نمادهای جالب توجهی از مدرنیسم برخوردار هستند. اما نمی‌توان آن‌ها را شهرهای ساحلی درخور توجهی دانست (به استثنا برخی شهرهای خوش اقبال هم‌چون بارسلونا).

به منظور اصلاح این نقص و کمبود آشکار، در سال‌های اخیر مفهوم «سواحل شهری» بسیار رونق گرفته است.

بخش‌هایی کاملا پوشیده از شن و ماسه، مجهز به صندلی‌هایی برای حمام آفتاب و نیز چترها و سایبان‌های مخصوص که دقیقاً در مرکز شهر واقع شده‌اند.

چنین سواحلی را می‌توان در پاریس، مادرید، آمستردام، وین، و بسیاری از مناظر شهری دیگر نیز یافت. به طور کلی در این سواحل امکان شنا وجود ندارد، اما این موضوع باعث نمی‌شود تا حداقل از آفتاب بی‌نظیر این شهرهای قدیمی اروپایی لذت نبرید.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید