خبر فوری

موسی رنجبر: آمادگی بسیج جامعه پزشکی سپاه هرمزگان برای کمک به مردم

ایرنا نوشت: موسی رنجبر گفت: این تیم پزشکی درقالب طرح شهید دکتر رهنمون با رویکرد آموزشی و پیشگیری و شناسایی این ویروس در ۱۶ شهر و مناطق هرمزگان مستقر شده است.
وی بیان داشت: هماهنگی لازم با مجمع خیران سلامت جهت تامین اقدام پیشگیری از قبیل ماسک، ژل و لباس مخصوص بیمارستانی نیز انجام شده است.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری آموزش های لازم و توزیع تراکت و پوستر اطلاع رسانی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و آگاهی به مردم درفضای مجازی اطلاع رسانی لازم شده است.
رنجبر یادآورشد: بسیج جامعه پزشکی سپاه هرمزگان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و خدمات رسانی به مردم در خصوص تامین نیروهای متخصص و مرتبط را دارد.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله ایران، استرالیا، مالزی، آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی”>امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا ۲ هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

در حال حاضر ۱۲۸ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در این استان ۱۱ مورد اعلام شده است که سه نفر از آنها از شهروندان قم هستند از مبتلایان ۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید