تکذیب وجود بیمار «کرونایی» در بندرلنگه/ «شایعه» انتقال بیمار کرونایی به بیمارستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرلنگه، امشب فیلمی کوتاه از حضور پرسنل مرکز اورژانس ۱۱۵ با لباس مخصوص پیشگیری از ویروس‌‌های حاد در کنار آمبولانس و انتقال بیمار به بخش، در فضای مجازی همراه با متنی با عنوان «کرونا در بندرلنگه» دست به دست می‌شود که فضای ترس را در بین شهروندان به‌وجود آورده است.

حسن زارعی رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه دقایقی پیش در خصوص این فیلم اظهار کرد: موردى که فیلم آن پخش شده است مربوط به اعزام زنی ٧٣ ساله از شهر لمزان در ساعت ٢:٣٠ بامداد می‌باشد که بدون علائم؛ تب، تنگی نفس و سایر علائم مربوط به کرونا به بیمارستان شهدای بندرلنگه اعزام شده است.

وی افزود: این مورد تا صبح در اورژانس بستری بوده و سپس از بیمارستان ترخیص شده است.

رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه یادآور شد: همکاران اورژانس ١١٥ براى مواردی که اعلام می‌شود و انتقال آنها به بیمارستان، لباس حفاظت شخصی می‌پوشند و  پوشیدن این لباس‌ها دلیل قطعی بر وجود بیمار کرونایی نیست.

وی گفت: ذکر یک نکته ضروریست که عدم وجود بیمار قطعی کرونا دلیل بر پاک بودن منطقه و نبود بیمارى نیست چراکه مسافران زیادی در حال تردد به بندرلنگه هستند.

زارعی بیان داشت: ضروری است خیلی دقیق اصول بهداشتی را رعایت کنیم؛ خصوصأ شستشوى دست‌ها چراکه ما در معرض خطر هستیم.

رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه با بیان اینکه بیمارانی که با علائم سرماخوردگى و تب مراجعه می‌کنند به دقت توسط همکاران بررسی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما بخش جدا براى بیماران تنفسی ایحاد کرده‌ایم و فعلا مواردی که ثابت شده باشد نداریم و بحمدالله بیماران حال عمومى خوبی دارند.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص یک بیمار دیگر از قم، افزود:  یک شخص فنى کار بوده که از قم برای تعمیر وسایل برودتی به این شهر سفر کرده است و آزمایشات اولیه‌اش خوب بود و هیچ علائمى نداشته لذا با هماهنگى و اطلاع شبکه بهداشت و درمان مرخص شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید