خبر فوری

چرا هیچ کس از آلوده شدن آب در کیش عذرخواهی نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، روز جمعه بسیاری از ساکنین جزیره با ارسال کلیپ ها و تصاویر و مطالبی  خبر از آلودگی بسیار بالای آب در برخی مناطق جزیره کیش می داد که بر اساس این شواهد عینی و موجود آب شرب و مصرفی بسیاری از این منازل به‌شدت کدر و با بوی نامطبوع فاضلاب همراه بود که بدلیل نشست آب‌های سطحی به شبکه آبرسانی کیش،  و در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر بوی بد آب منازل و تانکرهای ذخیره آب، و پخش کلیپ ها و تصاویر و مطالب متعدد در شبکه های مجازی کیش باعث شد تا مسئولین ذیربط نسبت به پیگیری و ترمیم محل نشست و شکستگی لوله در نزدیکی میدان ملل جزیره تشخیص و نسبت به رفع آن اقدام نمایند .

براساس گزارش های مسئولین مرکز بهداشت جزیره ، در نتیجه این حادثه شبکه آبرسانی در بخش‌هایی از جزیره کیش شامل ۲۸ سوله، میدان هرمز و مناطق اطراف، کلبه های‌ شاداب، ۶۰۰ دستگاه، درخت سبز بیمارستان، دامون ساحلی، منطقه کیش ایر، کرانه، برجهای پرشین، ۵۰ دستگاه میدان المپیک، منازل سازمانی آب و برق و منطقه گلدیس آلوده و برای هر نوع مصرفی غیر قابل استفاده اعلام شد.

از طرفی دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تایید این آلودگی می گوید تیم های ارزیاب مرکز توسعه سلامت این موضوع را تایید می کنند و  بررسی ها همچنان ادامه دارد و توصیه می شود مردم همچنان مراقب باشند و تا اعلام خبر قطعی رفع آلودگی،  موارد بهداشتی را  به شرح ذیل رعایت کنند که کیشوندان ساکن در این مناطق می‌بایست سریعاً نسبت به تخلیه و شستشوی مخازن ذخیره آب منازل خود اقدام نمایند و از ساعت ۱۹ مسیر جریان آب، بعد از  کنتور خود را به مدت ۳۰ دقیقه باز بگذارند تا آب جریان یافته و کلیه مسیر را شستشوی کامل نماید ، سپس می توانند مخازن خود را به شبکه وصل و آبگیری نمایند و تاکید می گردد حتما مخازن آب قبل از آب گیری مجدد ، تخلیه ، شستشو و ضد عفونی گردد. برای این منظور می توانند از مواد شوینده حاوی آنتی باکتریال یا وایتکس رقیق شده استفاده کنند.

هرچند که آلودگی و به نوعی کدر بودن آب شرب کیش پس از یک دهه همچنان از مهم ترین مشکلات این جزیره مرجانی می باشد. بسیاری فرسودگی شدید شبکه توزیع آب شرب، قدمت تصفیه خانه های آب و نبود اعتبار را دلیل این شرایط عنوان کرده اند.

اگرچه مسئولین بهداشت و شرکت آب و فاضلاب کیش در بسیاری از موارد همیشه اعلام می کنند آب شرب جزیره در شرایط مطلوب است’ اما اشاره های گاه به گاه بسیاری از مردم یا شایعات شبکه های مجازی، هر چند یکبار از اتفاقات تلخ در این بخش پرده بر می دارد.

واقعیت امر اینست که شبکه توزیع آب جزیره و بسیاری از لوله ها قدیمی آن و عمر بالایی دارند به همین دلیل دچار شکستگی می شوند و این مساله باعث می شود که آب های سطحی و یا  فاضلاب ها وارد شبکه آب شرب شهری شوند و آن را آلوده کنند و این همان حقیقتی است که مسئولان امر آنرا می دانند اما بدلیل هزینه بر بودن این شبکه توزیع فرسوده برای آن چاره جویی نمی شود.

 امید میرود که با ورود جدی مدیر عامل  پرتلاش سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولین قضایی جزیره با کسانی که در این موضوع بسیار مهم سهل انگاری نمودند برخورد جدی شده و به مردم اطلاع رسانی شود .

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید