خبر فوری

حجم مخازن آبی بندرعباس به ۲۲۰ هزار مترمکعب رسید

رضا اردکانیان ادامه داد: تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد به ظرفیت نصب شده برق هرمزگان اضافه خواهد شد و هم‌چنین با تنوع بخشی به منابع آب شرب این اُستان (شیرین کردن آب دریا و جمع آوری آب‌های سطحی) دغدغه‌هایی که سال‌های خشک گذشته را یادآوری کند کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: فاضلاب شهر بندرعباس یکی از مسائل مهم باقی مانده و جزو طرح‌های مورد توجه وزارت نیرو بوده که کارهای خوبی در این خصوص انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: امید می‌رود شاهد تحولی خوبی در این بخش باشیم و امکانات مالی لازم برای تسریع در اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس ( طرح در حال انجام کنونی که ۲۶ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی ) باشیم.

اردکانیان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بخشی از اموال غیر منقول خود را به این منظور بکار می‌گیرد تا حجم قابل توجهی از پساب تصفیه شده را با مشارکت بخش خصوصی برای نوار سبز مطمئن برای شهرستان بندرعباس بکارگرفته شود.

وی افزود: بدین ترتیب هم از پساب استفاده می‌شود و به شرایط زیست محیطی بندرعباس کمک شده و مردم از نگرانی‌هایی که  فاضلاب ایجاد کرده رهایی می‌یابند.

توافق برای روشنایی دور سه جزیره خلیج فارس

بنا به اظهار وی، با استاندار هرمزگان در خصوص طرح رینگ روشنایی سه جزیره با مشارکت وزارت نیرو و استانداری هرمزگان به توافق رسیدیم.

وزیر نیرو بیان داشت: بر این اساس ۳۰ درصد از منابع استانی و بقیه را وزارت نیرواز منابع داخلی شرکت توانیر و دولت برای انجام روشنایی دور  سه جزیره هرمز، لارک و بوموسی استفاده شود.

اردکانیان اشاره کرد: این طرح برای گردشگری و استفاده اهالی و توسعه شرایط ایمن جزایر کمک بزرگی بوده که طرح اولیه تا پایان سال‌جاری تهیه خواهد شد و اجرای آن اوایل سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید