خبر فوری
کارشناس وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جهت بررسی زمین‌های اختصاص‌یافته به پرورش میگو در جواز ژئوپارک جهانی قشم فردا(۱۵ بهمن) وارد این جزیره می‌شوند.

مزارع پرورش میگو در قشم بررسی مجدد می شوند/سفر کارشناسان وزارت میراث فرهنگی به قشم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود: فردا(۱۵ بهمن) به دستور مقام عالی وزارت، کارشناسان تخصصی نیز به جزیره قشم سفر کرده و محدوده واگذارشده جهت مزارع پرورش میگو را بررسی می‌کنند.

رضا برومند با بیان اینکه این کارشناسان محدوده قرارگیری زمین‌های اختصاصی را بررسی خواهند کرد، اضافه کرد: در این بررسی نتیجه لازم از اینکه این زمین‌ها در محدوده ژئوپارک قرار دارد یا خیر به دست خواهد آمد و پس‌ازآن نتیجه‌گیری قطعی و لازم اتخاذ می‌شود.

وی در پایان گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علاوه بر حمایت از اشتغال و حمایت از نیروهای بومی و کارآفرین به دنبال حفظ میراث معنوی و خدادادی و حفظ محدوده‌های تاریخی است و به همین جهت و جهت روشن شدن افکار عمومی و شفافیت در واگذاری اراضی در قشم نیز کارشناسان نیز به این منطقه سفر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو به‌عنوان جدی‌ترین تهدید برای خروج ژئوپارک قشم از یونسکو مطرح است. واگذاری اراضی در جزیره قشم از سال ۱۳۹۶ درحالی‌ شروع شد که همان سال، پروژه ژئوپارک این جزیره موفق شد که به فهرست ژئوپارک‌های یونسکو بازگردد. این ژئوپارک یک‌بار در سال ۱۳۸۵ ثبت جهانی شده بود اما در سال ۱۳۹۱ به دلیل آنچه مشکلات مدیریتی اعلام شد، کارت قرمز گرفت و از این فهرست خارج شد. اینک کارشناسان معتقدند، واگذاری اراضی که بیشتر باهدف احداث اقامتگاه، مرکز پرورش میگو و آبزیان، پلاژ و شهرک‌های صنعتی بوده، این ژئوپارک را بار دیگر در معرض تهدید قرار داده است.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید