خبر فوری

شیخ یوسف جمالی: لزوم خانواده‌محور بودن همه برنامه‌های فرهنگی کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار کرد: خانواده سالم اساس جامعه سالم را تشکیل می‌دهد و باید همه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه حول محور صیانت از حریم خانواده باشد.

وی افزود: اگر در جامعه خانواده آسیب ببیند کل جامعه دچار آسیب و خسران می‌شود و باید نسبت به مقوله طلاق در جامعه حساس بود.

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس ادامه داد: طلاق در جامعه ما زیاد شده است و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است و باید با تلاش متخصصان امر و جامعه‌شناسان، این موضوع بررسی شود.

شیخ یوسف جمالی با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی خانواده، خاطرنشان کرد: خانواده در اسلام و جایگاه ویژه آن در دین مبین اسلام دلیل برتری اسلام بر غرب است و بحران خانواده و فساد سبب بروز مشکلات اجتماعی در غرب شده و هم‌اکنون می‌بینیم که آنها به دنبال حمله به کیان خانواده در کشورها و جوامع اسلامی هستند.

وی گفت: دشمنان از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره برای نابودی خانواده و ترویج فرهنگ فساد تلاش می‌کنند و این توطئه‌ای سازمان‌یافته علیه مسلمانان است.

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس تأکید کرد: دشمن کار خود را می‌کند و ما هم باید تلاش و برنامه خود را داشته باشیم و از طریق آموزش و افزایش مهارت جوانان از تشکیل و تداوم خانواده در جامعه اسلامی حمایت کنیم تا اجتماع ما از گزند توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید