خبر فوری

جاسم جادری:رشد چشمگیر هرمزگان در زمینه شیلاتی با اجرای توافق برجام

هرمزبان:استاندار هرمزگان گفت: با اجرایی شدن توافق برجام و برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ، شاهد رشد چشمگیری در استان در زمینه های غیرنفتی از جمله شیلات خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری شنبه در بازدید از پروژه های پرورشی آبزیان در شهرستان بندرلنگه و بندرصیادی کنگ افزود: استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرلنگه از ظرفیت های بالایی در زمینه فعالیت های شیلاتی از جمله صید و صیادی و همچنین آبزی پروری دارد.

وی خاطرنشان کرد: شیلات می تواند مهم ترین محور برای توسعه و رشد بیش از پیش در استان هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های خوب پرورش ماهی در قفس در شهرستان بندرلنگه گفت: امید است با حرکت های خوب انجام شده ، بزودی شاهد تبدیل استان هرمزگان به قطب پرورش ماهی در قفس کشور با شیم.

جادری همچنین در بازدید از پیشرفت و اقدامات انجام شده در سایت پرورش میگو حسینه و همچنین بندر صیادی کنگ به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر صیادی استان گفت: صید و صیادی در کنار پروش آبزیان به ویژه پرورش میگو به خوبی رشد کرده اند.

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز گفت: هم اکنون بر اساس مطالعات انجام شده ، ظرفیت تولید بیش از 90 هزار تن از گونه های بومی و غیربومی از جمله ماهیان سوکلا ، شانک ، هامور ، سی باس آسیائی ، تون ماهیان ، صبیتی ، شوریده و راشگو در قفس های دریائی در استان برآورد شده است که در مجموع این منطقه گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

سید پرویز محبی ، از شهرستان بندرلنگه به عنوان شهرستانی شیلاتی یاد کرد و افزود: برخورداری از صنعت پرورش میگو ، صنعت پرورش ماهی ، صید و صیادی ، صنایع شیلاتی و دیگر فعالیت های شیلاتی در این شهرستان باعث شده ماهیت این شهرستان شکل شیلاتی به خود بگیرد.

استاندار هرمزگان به همراه جمعی از مدیران ارشد استانی با همراهی مدیر کل شیلات هرمزگان از سایت پرورش میگوی حسینه به مساحت یکهزار و 500 هکتار و همچنین طرح پرورش ماهی در قفس شرکت نیکسا و شرکت سازه برتر در روستای گرزه شهرستان بندرلنگه و بندر صیادی شهر کنگ بازدید کرد.

در اطلاعات منتشره شیلات هرمزگان ، میزان تولید میگوی پرورشی در هر هکتار از مزارع این استان بین سه تا پنج تن عنوان شده درحالی که بعضی از پرورش دهندگان نمونه بین شش تا هشت تن نیز برداشت کرده اند.

این درحالی است که 36.5 درصد صید کشور با 180 هزارتن مربوط به هرمزگان است که از نظر تعداد صیادان نیز رتبه اول کشور را دارد.

هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که طی چند سال گذشته تاکنون 10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.

گفتنی است شهرستان بندر لنگه یکی از شهرستان های مهم استان هرمزگان است که در251 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس ، یکی از قدیمی ترین بنادر جهان است.
منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394717

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید