خبر فوری

محمدعلی کرمپور: کمبود سه هزار معلم در آستانه بازگشایی مدارس هرمزگان

هرمزبان:مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: درآستانه بازگشایی مدارس ، این استان با کمبود پنج هزار نیروی انسانی که سه هزار نفر معلم می باشند مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمدعلی کرمپور با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل با جایگزینی در شیفت بعد از ظهر این مشکل جبران می شود، افزود:علت کمبود نیروی انسانی این است که در سال تحصیلی جدید هیچ گونه استخدامی صورت نگرفته و برخی نیز بازنشسته شده اند.

وی بیان داشت: همچنین دو هزار و 800 کلاس درس در استان کمبود داریم و سه هزار و 300 کلاس درس نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و امیدواریم ظرف سه سال آینده با اجرای پروژه های مهر و تامین اعتبار این مشکل برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارامیدواری کرد: آموزش و پرورش استان با همه ظرفیت ها فضایی را فراهیم کرده است که هیچ وقفه ای در امر تحصیل دانش آموزان بوجود نخواهد آمد.

کرمپور یادآورشد: اهمیت آموزش وپرورش به اهمیت علم و دانش است چراکه در دین مبین اسلام هیچ جایگاهی بالاتر از معرفت وفضیلت وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک مجموعه ی مردم نهاد است ، گفت: برای رشد و تعالی این مجموعه باید همه پای کار باشند چرا که آموزش و پرورش بالنده و پویا تضمینی برای آینده ی کشور است.

در سال تحصیلی جدید 325 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی در سه هزار و 931 مدرسه در قالب 15هزار و 97 کلاس مشغول به تحصیل می شوند .

از این تعداد مدرسه یکهزار و 269 مدرسه در مناطق شهری با جمعیت دانش آموزی 177هزار نفر و دو هزار و 662 مدرسه روستایی با جمعیت 149هزار دانش آموز هستند که 117هزار و 200 نفر آن تنها مربوط به شهرستان بندرعباس است.
منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394716

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید