خبر فوری

برگزاری گردهمایی «سرمایه‌گذاری محیط زیست قشم» در ژاپن

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، «رضا نظرآهاری» ‌سفیر ایران در ژاپن در سخنرانی آغاز همایش که روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به امضای سند همکاری منطقه آزاد قشم و جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) گفت: در سال گذشته دیدارها و نشست های کارشناسی و همایش هایی برای تعیین راهکارهای همکاری برگزار شده است.
وی گفت که دولت های ایران و ژاپن در راستای ارتقای مناسبات اقتصادی دو کشور یک موافقنامه حمایت متقابل سرمایه گذاری امضا کرده و خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری اختصاص داده اند و این امیدواری وجود دارد که این همایش به پیشبرد برنامه های ذی ربط مساعدت کند.
در این نشست همچنین «کنیچی شیشیدو» معاون ارشد «جایکاه»؛ روند همکاری های این آژانس با ایران و برنامه مدون ذی ربط تا سال ۲۰۱۹ میلادی را در کنار برنامه همکاری با منطقه آزاد قشم در زمینه محیط زیست، جامعه بومی منطقه، زیرساخت ها و متنوع سازی اقتصاد جزیره را برای شرکت کنندگان تشریح کرد.
«یاماموتو» مشاور سازمان «جترو» نیز ضمن ارائه آخرین آمار مرتبط با تحولات روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با استناد به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در باره وضعیت اقتصاد و تجارت در ایران، زمینه های مستعد همکاری را برشمرد.
در این همایش، مسئولان ایرانی نیز ضمن توضیح مفصل درباره وضعیت ایران از لحاظ اقتصادی، گردشگری و فرهنگی خاطر نشان کردند که زمینه های بسیاری برای همکاری های دو کشور در آینده وجود دارد.
«نعیمیان» مدیر جذب سرمایه و بازاریابی منطقه آزاد قشم هم ضمن ارائه توضیحاتی درباره مزایا و مشوق های موجود در این جزیره به عرصه های همکاری انرژی، طرح های زیربنایی، شیلات و آبزیان، گردشگری، تجارت، مشاوره، پیمانکاری و صنعت خدمات اشاره کرد و گفت که اولین اولویت کاری برای قشم جلب و جذب سرمایه گذاری است.
«تتسوتی اویه مورا» پژوهشگر ارشد موسسه تحقیقاتی «نومورا» در ژاپن نیز فضای همکاری ها را مساعد توصیف کرد و گفت که قشم در آینده برای بهبود شرایط به احداث هتل، کارخانه فولاد، صنایع پتروشیمی، نیروگاه برق، خطوط هوایی بیشتر و توسعه بندر و خطوط ریلی نیاز خواهد داشت.
یادآور می شود که این دومین بار است ایران و ژاپن با همکاری سفارت کشورمان در توکیو چنین همایشی برگزار می کنند و سمینار بعدی در پاییز سال آینده برگزار خواهد شد.
آساق**231**1597**انتشاردهنده: فرهاد راستی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید