خبر فوری

موتور‌های پایه گاز سوز گران‌تر از خودور‌های تبدیلی هستند

موتور‌های پایه گاز سوز گران‌تر از خودور‌های تبدیلی هستندعلیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت مصرف سوخت خودروهای دوگانه سوز و پایه بنزینی، گفت: در کل باید به این نکته اشاره کرد که خودروهای دوگانه سوز بسیار به صرفه تر از خودروهای تک سوز است.

دوگانه سوز‌ها  ۲ مخزن برای سوخت دارند

او بیان کرد: خودروهای تک سوز تنها یک مخزن کوچک برای استمرار دارند اما دوگانه سوزها هر  ۲ مخزن دارند. خودروهای گاز سوز، یک مخزن برای بنزین و یک مخزن برای گاز دارند که راننده به صورت دلخواه می تواند یا از بنزین و یا از گاز استفاده کند.

بیشتر بخوانید: قیمت جهانی نفت در ۲۱ اردیبهشت ۹۸/سقوط هفتگی قیمت نفت ناشی از استمرار تنش‌های تجاری

معاون وزیر نفت افزود: باید به این نکته اشاره کرد سوخت اصلی خودروها پایه گازسوز، گاز است در حالی که سوخت اصلی خودروهای تبدیلی بنزین است.  از لحاظ قیمت باید توجه  کرد موتورهای پایه گاز سوز گران تر از خودورهای تبدیلی هستند.

به گفته صادق آبادی اکنون ۱.۴ میلیون خودرو از جمله ون، تاکسی و وانت مجوز سوخت گاز دارند و وارد بازار خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه اکنون حدود ۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود، گفت: اگر بتوانیم این میزان را به ۱۰ میلیون لیتر کاهش دهیم قطعا در اقتصاد کشور تاثیر خواهد داشت چرا که  با هزینه هر لیتر ۵۰ سنتی بنزین، ۱.۸ میلیارد دلار می توان در اقتصادی و محیط زیست سرمایه گذاری کرد. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید