خبر فوری

اعزام دانشجو به کشور آلمان برای گذراندن بخشی از دروس تخصصی و کارآموزی

دکتر “محمدحسین امید” شامگاه چهارشنبه ۱۲ دیماه در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان خطاب به فارغ التحیلان این دانشگاه گفت: امروز روز پایان تحصیلات شما نیست بلکه خاتمه یک مرحله از دوران تحصیل و ورود به یک مرحله دیگر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: انتظاری که از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی می رود اشتغال زایی و کارآفرینی است چرا که شعار ما تربیت کسانی است که به جای انتظار برای پیدا کردن شغل دولتی، خودشان کارفرما هستند.

امید با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان کارآفرین تربیت می شوند تصریح کرد: از دانش آموختگان این دانشگاه انتظار می رود با پایان این دوره تحصیلی از دستاوردها و مهارت های خود برای ایجاد شغل استفاده کنند چرا که بزرگ ترین مشکل امروز جامعه بیکاری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در سال های اخیر که تاکید مقام معظم رهبری برای اشتغال زایی و ایجاد مشاغل و تولید پایدار و در نهایت رونق اقتصادی بوده و افتخار ما این است که دانش آموخته های این دانشگاه مهارت آفرین هستند، افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند برای تحقق اهداف و ایده های کارآفرینانه خود، روی دانشگاه جامع علمی کاربردی حساب کنند و با استفاده از مراکز نوآوری که در کنار دانشگاه های علمی کاربردی شکل گرفتند ایده های خود را تجاری کنند.

امید با یادآوری این موضوع که مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی پذیرای دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز بوده و دانشجویان می توانند برای پیشبرد اهداف خود و تجاری سازی ایده ها از این مراکز استفاده کنند خاطر نشان کرد: سال گذشته انجمن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی موفق به دریافت مجوز شد که امیدواریم به زودی در کرمان هم این انجمن تشکیل شود تا دانشجویان بتوانند از اخبار و ظرفیت های ایجاد اشتغال بهره ببرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ایجاد ظرفیت های جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه امسال در دانشگاه علمی کاربردی ظرفیتی ایجاد شد تا دانشجویان این دانشگاه بتوانند در تبادلات علمی بین المللی شرکت کنند. در این راستا در هفته جاری شرایط و نحوه انتخاب دانشجویان به استانها ابلاغ شد تا بتوانند برخی از دانشجویان واجد شرایط را برای گذراندن بخشی از دروس تخصصی و کارآموزی های خود برای اعزام به کشور آلمان معرفی کنند.

امید ادامه داد: ظرفیت تبادلات بین المللی برای دانشگاه علمی کاربردی ادامه دارد و به کشور آلمان محدود نخواهد شد و اخیرا با برخی کشورهای دیگر هم توافقاتی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت آموزش های مهارتی آن ها حداکثر بهره را ببریم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید