خبر فوری

آغاز طرح “بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان‌ها در میانسالان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح «بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان‌ها در میانسالان» در کلیه شهرستان‌های استان آغاز شد.

او گفت : این طرح در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری‌های غیر واگیر در جمعیت میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) همزمان با ۵ استان کشور، از هشتم دی ماه به مدت یک ماه در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

شکیبا افزود : طرح مذکور از طریق تکمیل پرسشنامه‌های نرم افزاری، از سوی کارشناسان سلامت آموزش دیده (مرد و زن) با مراجعه به درب منازل در خوشه‌های منتخب به تعداد ۹۶۰ نمونه انجام خواهد شد.

او افزود : بیماری‌های غیر واگیر، به عنوان تهدیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و مسئول بیش از ۵۳ درصد از بار بیماری‌ها درجهان محسوب می‌شوند و در ایران نیز بیش از ۷۶ درصد از بار بیمار‌ها به بیماری‌های غیر واگیر اختصاص دارد.

شکیبا گفت : بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر با تغییر در سبک زندگی افراد، قابل کاهش هستند و از آنجا که بروز بیماری‌های غیر واگیر در ارتباط با عوامل زمینه سازی مانند نداشتن تحرک بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و عدم رعایت ایمنی می‌باشد، تغییر در سبک زندگی در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر و شناسایی افراد در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار ست و در کوتاه مدت قابل حصول و دستیابی است .

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید