خبر فوری

علی‌نژاد: مواردی که درباره قرارداد ویلموتس مطرح می‌شود درست نیست/ ۱۱ میلیون دلار ما در فیفا بلوکه شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی نژاد در حاشیه رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در جمع خبرنگاران،  درباره استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: متاسفانه فشار سنگین کاری که روی آقای تاج بود باعث شد بعد از اتفاقی که در ترکیه برای او رخ داده بود، مجددا ناراحتی قلبی پیدا کند. پس از اطلاع از این موضوع در اولین فرصت به بیمارستان رفتم و با پزشک او صحبت کردم که اعلام کردند شرایط آقای تاج مطلوب نیست.

سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همه نسبت به وضعیت سلامتی تاج احساس خطر کردند و خیلی قاطع عنوان کردند تحت هیچ شرایطی دیگر نباید کار استرس زا و سنگین داشته باشد.

علی‌نژاد درباره برخی صحبت ها مبنی بر اینکه استعفای تاج ارتباطی به بحث بیماری وی نداشته است، گفت: به هیچ وجه بحث دیگری غیر از بیماری مطرح نبوده و سلامتی وی در خطر جدی بود. چندی پیش نیز در ترکیه حتی استند قلب گذاشته بود. فشارهای کاری و عصبی که فوق العاده در فوتبال زیاد است باعث بروز این اتفاق شد و نهایتا ۲ روز پیش منجر به استعفای ایشان شد. هیات رییسه فدراسیون نیز این استعفا را پذیرفت و بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

وی درباره زمان احتمالی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید در اینباره تصمیم گیری کند و فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات را مشخص کنند. این موضوع در اختیار هیات رئیسه فدراسیون است و بزودی در اینباره تصمیم گیری خواهند کرد.

علی‌نژاد درباره بلاتکلیفی تیم ملی پس از رفتن ویلموتس و استعفای تاج خاطرنشان کرد: ویلموتس خودش به قرارداد با تیم ملی پایان داد و فکر نمی‌کنم دیگر بحث حضور وی در تیم ملی مطرح باشد. یکی از مباحثی که روز گذشته که به اتفاق هیات رئیسه در خدمت وزیر ورزش بودیم، مطرح شد، این بود که هیات رئیسه و بویژه بهاروند هر چه سریع‌تر نسبت به پیگیری و انتخاب سرمربی تیم ملی اقدام کنند.

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی خواهد بود یا خارجی، گفت: چند گزینه داخلی و خارجی برای هدایت تیم ملی مطرح شده و هر تصمیمی که هیات رئیسه فدراسیون بگیرد مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود.

وی درباره ضرر و زیان گسترده مالی در قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس و اینکه آیا اقدامات مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در انعقاد این قرارداد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت یا خیر، خاطرنشان کرد: به هر حال قراردادی بسته شده و یکسری جوانب احتیاط نیز در این قرارداد رعایت شده است. این مواردی که در رسانه‌ها درباره نحوه قرارداد با ویلموتس مطرح می‌شود به نظر من خیلی درست نیست؛ فدراسیون در پرداخت پول به مشکلات جدی برخورد کرد.

سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۱ میلیون دلار ما در فیفا بلوکه شده که مبلغ بسیار زیادی است. تحریم های ظالمانه آمریکا باعث شده نتوانیم این پول را که حق خودمان است بگیریم؛ البته در تلاشیم و پیگیر هستیم که از هر راه ممکن حقمان را بگیریم.

علی نژاد در ادامه درباره سرانجام بحث بازگشت استراماچونی به استقلال که حتی انتقادات طرفداران استقلال از مسئولان وزارت ورزش را  نیز بدنبال داشته است، گفت: خود مجموعه استقلال باید در این زمینه پاسخگو باشد. در حال حاضر نیز تیمی از ایران در حال مذاکره با وکیل استراماچونی در دوحه قطر است تا به راه حل خوبی برسند.

وی در پایان درباره احتمال قطع همکاری کالدرون با باشگاه پرسپولیس گفت: فکر نمی کنم درباره آقای کالدرون مشکلی وجود داشته باشد. البته بهتر است این موضوع را از آقای انصاری فرد بپرسید.

انتهای پیام/ک

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید