خبر فوری

دریادار ابراهیم اشکان:وقوع چهار مورد درگیری با دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن و اقیانوس هند

هرمزبان:فرمانده قرارگاه منطقه جنوب ارتش با اشاره به ورود ناوگروه سی و پنجم اعزامی ارتش به مأموریت آب‌های دور، از وقوع چهار درگیری با دزدان دریایی توسط این ناوگروه و کمک به سه کشتی خارجی در طول مأموریت این ناوگروه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دریادار ابراهیم اشکان ساعتی پیش در مراسم قدردانی از اعضای ناوگروه اعزامی به خلیج عدن با بیان اینکه این ناوگروه هزاران مایل دریایی را طی 90 روز پیموده است، اظهار داشت: ناوگروه سی و پنچم متشکل از یگان‌های الوند و بندرعباس پس از تلاش‌های شبانه‌روزی در اوایل تیرماه به مأموریت اعزام و نسبت به عملیات گشت و شناسایی در خلیج عدن، دریای عمان و اقیانوس هند و از بندر سلاله عمان بازدید کرده است.

وی ادامه داد: این ناوگروه با استقرار مداوم و مستقر در تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و اقیانوس هند، پیام اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان مخابره کرده است، این حضور مقتدرانه برای کشورهای منطقه و کشورهای آزاده دنیا پیام‌آور صلح بوده است.

اشکان اضافه کرد: این ناوگروه مأموریت محوله را به نحو مطلوب به انجام رسانیده است، به نحوی که علاوه بر اسکورت 150 شناور نفتکش و کشتی، چهار مورد درگیری با دزدان دریایی، و پاسخ به درخواست کمک سه شناور خارجی با پرچم‌های لیبریا، مالتا و هنگ گنک را نیز در عملکرد خود دارد که با حضور به موقع این کشتی‌ها را از خظر نجات داده است.

وی گفت: امروز کارکنان یگان جنوب ارتش، در حال طی کردن قله‌های پیشرفت و امید با اتکا به بیانات رهبری هستند، همانا که پیشرفت‌های امروز نداجا ریشه در ولایتمداری دارد و شک نداریم تا زمانی که سر در گرو ولایت داریم موفقیت‌ها ادامه خواهد داشت.

این فرمانده ارتش، اضافه کرد: هم‌اکنون با ورود این ناوگروه، ناوگروه سی و ششم با هدف تأمین امنیت و مخابره پیام صلح به منطقه مذکور اعزام می‌شود.

سید علی صمدیان فرمانده سی و پنجمین ناوگروه اعزامی به خلیج عدن نیز در این مراسم گفت: طی مأموریت این ناوگروه از نظر دریانوردی گاهاً سرعت باد به 50 گره دریایی رسید، چراکه در این فصل آب‌های مورد پیمایش از شرایط جوی بسیار بدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مأموریت این ناوگروه سه ماه طول کشیده و در این مدت بیش از 14 هزار مایل دریایی پیموده شده است، اضافه کرد: شناسایی 63 یگان نظامی که با هدف بهره‌گیری از الگوهای نظامی و سایر موارد بوده از جمله دستاوردهای دیگر است.

این فرمانده گفت: شناسایی شناورها و رهگیری امورر مرتبط با عربستان سعودی نیز از دیگر دستاوردها بوده است.

صمدیان ادامه داد: اسکورت 150 نفتکش، چهار درگیری که در یکی از این درگیری‌ها شرکت کشتیرانی خارجی با هدف قدردانی نسبت به برقراری دو مورد تماس اقدام کرده است.

به گفته وی، حضور برخی از ناوگان‌های کشورهای منطقه منوط به پشتیبانی و گاها اجازه ابرقدرت‌هاست و این در حالیست که ناوگان‌های ایران به طور مستقل در تمامی ابعاد در آب‌های خلیج عدن حضور می‌یابد.

صمدیان گفت: حضور این ناوگروه فرصتی گرانبها را برای تست و سنجش ادوات و شناورها در اختیار قرار داده است، که می‌تواند در بهبود هر چه بیشتر امور به کار آید.
منبع: هرمزبان
(لینک)
کد خبر: 394693

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید