خبر فوری

کار‌هایی که نباید هنگام رانندگی در مه انجام دهیم

کار‌هایی که نباید هنگام رانندگی در مه انجام دهیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انجام دادن برخی کار‌ها می‌تواند رانندگی در مه را بسیار خطرناک کند:

*روشن کردن چراغ‌های نور بالا
هنگامی که با هوای مه آلود مواجه می‌شوید اولین کار این است که چراغ‌های خودرو خود و در درجه دوم (درصورت وجود) مه شکن‌های خود را روشن کنید، اما این باور که نور بالا می‌تواند دید بهتری از جاده به شما بدهد، کاملا غلط است.

نور بالا نه تنها دید شما را بهبود نمی‌بخشد، بلکه باعث کاهش میدان دید شما می‌شود. هنگامی که از نور بالا استفاده می‌کنید، ذرات آب موجود در هوا، نور‌ها را به سمت چشم شما بازتاب می‌دهند.

*رعایت نکردن سرعت مطمئنه
واضح است که رانندگی در مه با توجه به محدود بودن میدان دید، نباید با سرعت زیاد حرکت کرد تا در صورت بروز حادثه یا ترمز کردن ناگهانی خودرویی که جلوی شما قرار دارد، شما فرصت مناسب برای ترمز گرفتن را داشته باشید.

*گوش کردن به موسیقی یا رادیو با صدای بلند
رانندگی با سرعت کم، آن هم در هوای مه آلود برای مدت طولانی می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. برای همین برخی افراد با صدای بلند موسیقی یا رادیو گوش می‌دهند تا سرگرم شوند، اما حس شنوایی در هوای مه آلود بسیار مهم است.

هنگام رانندگی در مه باید صدای ضبط را کم کرده و همچنین شیشه خود را پایین دهید. این کار به امنیت هرچه بیشتر شما کمک می‌کند. پایین دادن شیشه خودرو به شما کمک می‌کند تا صدای‌های اطراف را بیشتر بشنوید.

*نزدیک راندن به خودرو‌های جلویی
این کار موجب می‌شود تا در صورت ترمز ناگهانی خودرو‌های رو به رویی تصادفات زنجیره‌ای رخ دهد. هیچ گاه نزدیک‌تر از حد استاندارد به خودرو‌های جلویی حرکت نکنید.

منبع:خودروکار

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید