خبر فوری

خبر خوب| کتاب نویسنده هرمزگانی تجدید چاپ شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، کتاب “داعش، شهروندان و تبلیغات دینی ” به نویسندگی محمد کمالی باغستانی از مدرسان دانشگاه‌های هرمزگان که به بررسی ابعاد فکری داعش و نحوه وشیوه شکل‌گیری این تفکر انحرافی در جهان اسلام پرداخته، به چاپ دوم رسید.

این کتاب که از سوی انتشارات سنجش و دانش به زیور طبع آراسته شده، در موضوع بررسی رسانه‌های گروهی در حوزه دین قرار می‌گیرد و تحقیقی هوشمندانه از سوی یک جوان روزنامه نگار و تحصیلکرده جنوبی در واکنش به شکل گیری داعش به عنوان بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان است.

نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: داعش گروهی تخریب‌گر است که که ناشی از منافع سیاسی کشورهای حامی تروریست با قدرت نظامی و سیاسی بالا شکل گرفت و با شگرد رسانه‌ای و تبلیغاتی تکان دهنده، جهان را تحت تاثیر اعمال و افعال منفی خود قرار داد.

وی افزود: جالب است بدانید این کتاب پیش از شکل گیری داعش و وقوع جنایاتش نگاشته شد اما با بررسی‌های دقیق تاریخی و سیاسی به خوبی خطر تبلیغات وهابیت و تکفیری‌های سلفی را در میان شهروندان ایرانی گوشزد کرد و مهم‌ترین ریشه شکل‌گیری داعش را در تقویت افراطی‌گری از سوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه برشمرد که به تدریج این وضعیت برای ملت‌ها روشن و روشن‌تر شد.

محمد کمالی باغستانی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل نگارش این کتاب، بررسی و روشنگری در زمینه تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای جریان‌های وابسته به وهابیت در مناطق جنوبی کشور و آگاهی‌بخشی عمومی به جامعه در زمینه شکل و شیوه استفاده از پروپاگاندای ضد دینی است.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: بی‌گمان جوامع امروزی از گزند تروریست‌های تکفیری در امان نیستند. بنابراین بیش از پیش نیازمند انجام تحقیق و بررسی پیرامون عقاید و رفتارهای ویرانگر داعشی‌ها هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که میان راهبردها و تاکتیک‌های تبلیغاتی وهابیان و سیاست رژیم صهیونیستی اسرائیل، به ویژه در چرخه” سازش”، همبستگی همسانی وجود دارد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، محمد کمالی باغستانی متولد ۱۳۶۴ دارای مدرک دکتری فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو نشریه محلی ” آوای شرجی و بندرعباس “، خبرنگار، مدرس دانشگاه‌های استان هرمزگان از جمله دانشگاه علمی کابردی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و … ، مدرس دوره‌های کوتاه مدت مرکز آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان و جوان برگزیده سال ۱۳۹۴ استان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید