خبر فوری

«بیست‌وسه نفر»درس‌آموز نسل جوان و مدیرانی با دل‌های پیر و روحیه‌هایی بیگانه با مقاومت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، پائیز، آرام و باوقار رنگ و بوی خود را از کوچه و خیابان‌های اصفهان جمع می‌کند تا زمستان، سپیدی و لباس زمستانی بر تن نصف جهان کند، اما پرده‌های نقره‌ای همچنان گرمای خود را حفظ کرده و در آستانه شب یلدا، میزبان خانواده‌ها و دوست داران هنر هشتم هستند.

حضور «بیست‌وسه نفر» در سینماهای اصفهان فرصت مغتنمی است که با خاطرات نوجوانانه دفاع مقدس آشنا شویم، فیلمی که قهرمانان داستان آن، کمتر از ۱۷ سال سن دارند و می‌تواند ضمن مرور خاطرات نه‌چندان دور مردم این آب‌وخاک، یادآور ارزش‌های انسانی و همچنین درس‌آموز نسل جوان و حتی مدیرانی باشد که دل‌های پیر و روحیه‌هایی بیگانه با مقاومت دارند.

«بیست‌وسه نفر» فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری  است، این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را در این دوره از جشنواره  و همچنین جایزه سینمایی ققنوس در جشن سینما انقلاب را از آن خود کند قابل‌ذکر است «۲۳ نفر» به‌عنوان فیلم منتخب سال ۲۰۱۹ نشان کمیسیون ملی یونسکو  را کسب کرده است.

نقش‌بندان پرده‌های نقره‌ای اصفهان در تاب‌وتب یلدای شیرین و اناری، فیلم‌های «هزارتو»، «منطقه پروازممنوع»، «آشفتگی»، «بنیامین»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم»، «مطرب»، «مشت آخر»، «جان دار»، «۲۳ نفر»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «داستان آخر»، «جایی برای فرشته‌ها نیست»، «داستان ناخدا خورشید/کامی»، «لیلاج»، «تورنادو» و همچنین در حوزه هنر و تجربه، «حوا مریم عایشه» اثر صحرا کریمی خواهد بود که برنامه‌های اکران به شرح زیر است.

سینما پردیس چهارباغ

در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «هزارتو»، «منطقه پروازممنوع»، «آشفتگی»، «بنیامین»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم» و «مطرب»، «مشت آخر»، «جان دار» و «۲۳ نفر» اکران می‌شوند، ساعت شروع هر یک از این فیلم‌ها از ساعت ۱۰:۱۵ خواهد بود و تا ساعت ۲۲:۵۹ ادامه خواهد داشت، این سینما با داشتن چند سالن این امکان را به مردم می‌دهد تا بر اساس سلیقه‌های مختلف خود بتوانند فیلم‌های مدنظر را در هر یک از این سالن‌ها به تماشا بنشینند.

سینما ساحل

همچنین پردیس سینما ساحل علاوه بر فیلم‌های «مطرب»، «هزارتو» و «منطقه پروازممنوع»، «مشت آخر»، «چشم و گوش بسته»، «بنیامین»، «جان دار»، «آشفتگی» و «۲۳ نفر» که با پردیس چهارباغ مشترک است، فیلم‌های «خداحافظ دختر شیرازی» و «داستان آخر» را از ساعت ۱۰ الی ۲۳:۵۹ بر روی پرده‌های نقره‌ای خود به نمایش می‌گذارد.

سینماهای فلسطین و سپاهان

۴ فیلم با عنوان‌های «چشم و گوش بسته»، «مطرب»، «۲۳ نفر» و «منطقه پروازممنوع» بر روی پرده سینما سپاهان به تصویر درمی‌آیند؛ این سینما از ساعت ۱۰ الی ۲۳ میزبان علاقه‌مندان به سینما است، همچنین در این هفته سینما فلسطین نیز فیلم‌های «مطرب» و «منطقه پروازممنوع» را از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۲ اکران می‌کند؛ گفتنی است این فیلم‌ها هرکدام در سانس‌های مختلف بر روی پرده خواهند رفت.

پردیس سینمایی سیتی سنتر

پردیس سینمایی سیتی سنتر با نمایش آثار «جایی برای فرشته‌ها نیست»، «مطرب»، «چشم و گوش بسته»، «داستان ناخدا خورشید/کامی»، «مشت آخر»، «بنیامین»، «هزارتو»، «جان دار»، «آخرین داستان» و «خداحافظ دختر شیرازی»، «لیلاج»، «منطقه پروازممنوع» و «تورنادو» از ساعت ۱۱:۱۰ تا ۲۳:۱۰ آماده ارائه خدمات به میهمانان هنر هفتم خواهد بو همچنین این پردیس سینمایی در حوزه هنر و تجربه اکران «حوا مریم عایشه» ساخته صحرا کریمی را خواهد داشت.

جدول فروش

باقی ماندن «منطقه پروازممنوع» در بین سه فیلم پرفروش در هفته گذشته، پس از شش هفته اکران، نشان از استقبال مردم از فیلم‌های خانوادگی و مناسب کودک و نوجوان دارد اما بحث مدیریت اکران‌ها سؤال‌برانگیز است، چراکه در این وانفسای کمبود فیلم‌های خانوادگی و کودک و نوجوان، ۴ اثر حوزه کودک و نوجوان هم‌زمان به نمایش درآمده که یقینا این اقدام نشان دهنده یک تصمیم گیری ضعیف در مدیریت فرهنگی در این حوزه است.

به نظر می‌رسد لازم است در خصوص تشویق و حمایت سازندگان آثاری از این دست و همچنین مدیریت در اکران، اقدامات ویژه‌ای انجام شود و با دغدغه و آگاهی از شرایط مختلف جامعه و مخاطب، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید