خبر فوری

ادعای تقلب یک تلاش ناکام برای بی اعتبار کردن انتخابات است/ طالبان اعتقادی به صلح ندارند

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان طی سخنانی دیدگاه های خود درباره بحران انتخاباتی در روند صلح را تشریح کرد.

 

ادعای تقلب یک تلاش ناکام برای بی اعتبار کردن انتخابات است/ طالبان اعتقادی به صلح نداردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در نشستی در کابل تاکید کرد که کمیسیون انتخابات باید هچه زودتر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند.

وی اظهار داشت: ادعای تقلب از سوی برخی تیم های انتخاباتی، یک تلاش ناکام برای خدشه دار کردن انتخابات و سرپوش گذاشتن روی شکست شان است.

دانش با بیان اینکه انتخابات اخیر ریاست جمهوری یکی از شفاف ترین انتخابات ها در افغانستان بود است از کمیسیون انتخابات خواست که نتایج را هرچه سریعتر اعلام کند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت: برخی تیم های انتخاباتی حتی قبل از برگزاری انتخابات اعلام کردند که اگر در انتخابات رای نیاورند حتما به خاطر تقلب بوده است. آنها با این اقدامات حدود دو ماه است که آرای مردم را به گروگان گرفته اند.

وی افزود: بعد از اعلام نتایج، همگی باید آن را بپذیرند و در عین حال هر شخص و تیمی می تواند شکایت‌های خود را به کمیسیون شکایات ارائه کند. کمیسوین های انتخاباتی تنها مجرای قانونی تصمیم گیری است و هیچ کسی حق ندارد نظریات خود را بر کمیسیون ها تحمیل کند.

این سخنان در حالی گفته می شود که کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را در جریان هفته جاری اعلام می کند.

دانش همچنین درباره روند صلح اظهار داشت: علیرغم همه تلاش هایی که از سوی دولت افغانستان در راستای صلح انجام شده است، طالبان به صلح باور ندارند.

وی با بیان اینکه دولت و ملت افغانستان از هر اقدامی برای برقراری صلح استقبال می کند افزود: دستیابی به صلح به مراتب پیچیده تر از جنگ است و بدین جهت اگر دقت و احتیاط نشود، ممکن است یک بار دیگر به نام صلح به پرتگاه جنگ دیگری سقوط کنیم.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اضافه کرد: ما بر این باوریم که مذاکرات صلح باید با محوریت و مالکیت دولت افغانستان آغاز شود و همزمان، آتش بس نیز اعلام گردد؛ در غیر این صورت به شعارهای صلح طلبانه نمی توان اعتماد کرد.

گفتنی است که دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان اخیرا در قطر آغاز شده و طرفین اعلام کرده اند که به توافق نزدیک شده اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید