خبر فوری

واردات ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

الله مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از یک میلیون TEU فراتر رفته است، اظهار کرد: هیچ صفی در بندر شهید رجایی برای تخلیه کالا وجود نداشته و مشکلی در زمینه رسوب کالا در این بندر به ویژه در حوزه کالاهای اساسی نداریم.

وی افزود: در مقطعی که صادرات مواد معدنی افزایش چشمگیری پیدا کرده بود، با صف برای بارگیری کالای صادراتی مواجه بودیم اما در همان زمان نیز کالای اساسی به محض واردات خارج از نوبت تخلیه می‌شد. براساس آمارهای موجود، در هشت ماهه امسال بالغ بر ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی از جمله جو، ذرت، سویا، روغن، کاغذ و خمیر کاغذ از طریق این بندر به کشور وارد شده است و بخش اعظمی از آن تاکنون از بندر خارج شده و به مقاصد مورد نظر منتقل شده است؛ بنابراین چیزی به اسم رسوب کالا در بندر شهید رجایی نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در حوزه کانتینری بخشی از واردات باقی مانده است که براساس قانون، انقضای مهلت آن را به گمرک اعلام کرده‌ایم و گمرک موظف به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از دهی آن به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است، گفت: براساس قانون، یک کالا می تواند چهار ماه در بنادر باقی بماند اما پس از آن باید مهلت انقضای آن را به گمرک گزارش کنیم تا گمرک از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به خروج این کالاها از بنادر اقدام کند. البته این کالاها جزو کالاهای اساسی و مواد اصلی نیست و تنها بخشی از آن واردات برنج کانتینری بوده که با آزاد شدن ثبت سفارش که اخیرا رخ داد، در حال ترخیص از بندر شهید رجایی است.

عفیفی‌پور اعلام کرد: براساس آنچه که در کتابچه تعرفه‌ها وجود دارد، هزینه‌های انبارداری، بسته به مدت باقی ماندن کالا در بندر به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، تعرفه کالاهایی که تا ۳۰ روز در بندر باقی می‌ماند با تعرفه و هزینه‌های انبارداری کالایی که بیش از ۳۰ روز در بنادر می‌ماند کاملا متفاوت است.

انتهای پیام  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید