خبر فوری
هرمزبان:مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: درهشت ماهه امسال ۱۰۱ میلیون دلار فرش از کشور به خارج صادر شده که سهم اصفهانی‌ها از این میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده است.

صادرات بیش از یک میلیون دلار فرش از اصفهان به خارج

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: درهشت ماهه امسال ۱۰۱ میلیون دلار فرش از کشور به خارج صادرشده که سهم اصفهانی‌ها از این میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده است.

رسول کوهستانی، وزن و ارزش این کالای با ارزش صادراتی از اصفهان به خارج را به ترتیب ۵۹ و ۸۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال دانست و افزود: سهم صادرات فرش دستباف از اصفهان در سال گذشته دو درصد بود و امسال به یک درصد رسیده است.

او، یکی از ظرفیت‌های گمرک را ورود موقت برای پردازش در صنعت فرش بیان کرد و گفت: صادرات فرش دستباف و مواد اولیه به عنوان کالای مجازی تلقی شده و تسریع در صدور صادرات، بررسی استرداد حقوقی ورودی از جمله اقدامات گمرک است.

رسول کوهستانی افزود: استقرار سامانه جامع گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی و کاهش مراحل ترخیص از جمله فعالیت‌های گمرک برای تسریع در صدور صادرات کالا است.

او با اشاره به مشکلات و موانع صادراتی فرش دستباف گفت: تغییرات مداوم دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نبود مشوق‌های صادراتی، نبود پرواز باری، مواداولیه بی‌کیفیت، برگزاری نمایشگاه‌های بی‌هدف، یکسان بودن رویه و قانون در برگشت کالا‌های صادراتی برای همه کالاها، اجباری‌شدن ارائه تعهد برگشت ارز صادراتی برای فرش و از دست دادن بازار‌های صادراتی از جمله این مشکلات این هنر صنعت است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان، راهکار برون رفت از چالش‌ها را اعلام حداقل استاندارد موردنیاز برای ابریشم وارداتی، ممنوعیت واردات ابریشم از گرجستان و روسیه، بررسی و پیگیری امکان ورود موقت ابریشم برای تولید فرش دستباف، پیگیری بیمه قالی بافان، ساماندهی برگزاری نمایشگاه‌های فرش دستباف و تفکیک از فرش ماشینی، تامین پرواز باری فرودگاه بین‌المللی اصفهان در طول هفته به مقاصد دبی، دوحه و استانبول بیان کرد.

پارسال ۴۲۰ هزار هنرمند قالی باف در استان اصفهان ۴۹۰ هزار متر فرش در این استان تولید کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید