خبر فوری
هرمزبان:ناحیه صنعتی «دلی‌بجک» سپیدار بویراحمد به‌دلیل بی‌توجهی متولیان امر صنعت در ۸ سال گذشته هنوز تفاوت چندانی با بیابان ندارد.

کهگیلویه و بویراحمد| وقتی بر یک بیابان نام «ناحیه صنعتی» می‌گذارند + تصاویر

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سال آخر دولت دهم حسین صابری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد پای خود را در یک کفش کرد که بعد از سال‌ها پای کارخانه‌های شن و ماسه را از گلوی رود زیبا و خروشان «بشار» بردارد و آنها را به سمت تولید شن و ماسه کوهی هدایت کند.

صابری برای تحقق این هدف خود راهی جز تامین زیرساخت‌ها و مقدمات  اولیه نداشت، دستور داد تا در ۳۵ کیلومتری یاسوج در منطقه دلی بجک سپیدار ناحیه صنعتی اختصاصی شن و ماسه را راه اندازی کنند، از آن روز نزدیک به ۸ سال می‌گذرد ولی هنوز این ناحیه صنعتی به مثابه یک بیابان می‌ماند.

این ناحیه صنعتی حتی تا قبل از آذرماه امسال حتی فاقد شبکه گاز رسانی بود که کارخانه داران مجبور به استفاده از دیگر سوخت‌ها بودند که این خود صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

سید هاشم موسوی ۲۱ مهرماه ۹۷ به عنوان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد که از همان روز اول مهمترین دغدغه خود را کمک به تامین زیرساخت‌ها و ایجاد مشوق‌های خاص برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و البته با اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در نواحی و شهرک‌های صنعتی تا حدودی در این مدت کم نشان داده دغدغه کار دارد.

روح الله نجفی سرمایه گذار کارخانه آسفالت مستقر در ناحیه صنعتی دلی بجک می‌گوید: جاده این ناحیه صنعتی مناسب نبوده و نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و همچنین به شدت با مشکل کمبود آب روبه رو هستیم زیرا آب چاه پیش بینی شده در تابستان پاسخگو نیست.

رمضانی از کارخانه داران شن و ماسه مستقر در دلی بجک سپیدار از افت ولناژ برق دل پری داشت و گفت: هم اکنون ۴ واحد شن و ماسه کوهی و ۳ کارخانه آسفالت در این ناحیه صنعتی فعالیت دارند که در واقع با مشکل آب شرب و آب صنعتی روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ابتدای آذرماه امسال ۶ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد ریال در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان از جمله گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، خرید ایستگاه ۱۰۰۰۰ تی بی اس، خرید لوله و اتصالات مربوط به خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سید هاشم موسوی‌جهان آباد بیان کرد: متراژ کل ناحیه صنعتی دلی بجک ۲۲ هکتار بوده که از این میزان ۱۶ هکتار قابل واگذاری است و تاکنون ۱۱ هکتار آن واگذار شده است.

وی مهمترین مشکل کنونی ناحیه صنعتی دلی بجک را تکمیل زیرساخت‌ها دانست و افزود: برای رفع این نواقص و مشکلات ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در صورت تامین در کمترین زمان ممکن پروژه‌های مورد نیاز اجرا و تکمیل می‌شوند.

سالانه ۵ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کرمان افتتاح می‌شودصنعت بومی‌سازی قطعات صنعتی در قم رونق می‌گیردطرح ساخت پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری در اردبیل اجرا می‌شود

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید