خبر فوری

دوره تخصصی نجات حوادث جاده‌ای برای نجاتگران هلال احمر البرز برگزار شد

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در گفت‌و‌گو با فارس گفت: دوره تخصصی جست‌و‌‌جو و نجات در حوادث جاده‌ای با حضور ۶۰ نفر از امدادگران و نجاتگران خواهر هلال احمر استان البرز با حضور مربیان مجرب به مدت ۸ روز و از تاریخ دوم تا دهم آذر ماه در محل جمعیت هلال احمر شهرستان کرج و مرکز اسقاط خودرو قزل حصار برگزار شد.

فتح الله هاشم نژاد افزود: هدف از برگزاری این دوره تخصصی ارتقای توان و دانش امدادگران جهت پاسخگویی به موقع و مناسب و ارائه کمک‌های لازم به مصدومان حوادث جاده‌ای به ویژه در پست امداد و نجات نوروزی بانوان است.

وی در ادامه گفت: مدیریت صحنه تصادف، دوک چینی و پارک آمبولانس، خارج کردن مصدوم از خودروی آسیب دیده و آشنایی با روش‌های دستیابی و رها سازی مصدوم به وسیله دستگاه‌های نجات هیدرولیک و پنوماتیک، اقدامات پیش بیمارستانی و حمل و انتقال مصدوم، کار با آمبولانس و خودروی نجات از سرفصل‌های آموزشی این دوره بود.

هاشم نژاد به موقعیت  ترافیکی شهر کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شهر کرج محور مواصلاتی و شاه راه اتصال ۱۴ استان کشور از شمال به جنوب و از شرق به غرب کشور است، آمادگی امدادگران برای برخورد با این گونه مخاطرات به ویژه در ایام پرترد مانند عید نوروز می‌تواند باعث پایین آمدن خسارات جانی و مالی هموطنان شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید