خبر فوری

قصه‌های مجید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ۱۶ آذر سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد، نامش را مجید گذاشتند، اهل زنجان بود فرزند ایران.

در دل هزاران هزار دفتر خاطرات بچه‌های زنجان قصه مجید یکی از قصه‌های شنیدنی است.

قصه‌های مجید

راهی یکی از محلات قدیم زنجان شدم، همان جا که قهرمان قصه من با این محله و کوچه پس کوچه هایش خاطره‌ها داشت.

از همین کوچه و محل راهی مسیری شد که جاودانگی را برای خود و ملتش به ارمغان آورد.

صحبت از مردی است که اکنون علم هسته‌ای هر آنچه که دارد از خدمات جاودانه‌ی این بزرگمرد و همکارانش دارد.

شهریار شهر من

پای صحبت‌های مادر قهرمان قصه می‌نشینم، برایم از کودکی مجید گفت تا بزرگی اش.

مادر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می‌گوید: مجید کودکی باهوش و خلاق بود، طوری که یک سال زودتر از هم سن و سالان خود پا به مدرسه گذاشت.

قصه‌های مجید

او ادامه داد: روزی نبود که مجید من صدای اذان را بشنود و برای ادای فریضه نماز به مسجد محل نرود.

مادر شهید شهریاری همچنین با بیان این که مجید پس از اتمام دوره دبیرستان در کنکور شرکت کرد گفت: در آزمون سراسری دانشگاه تهران پذیرفته شد و برای ادامه تحصیل به آنجا رفت.

او می‌گفت: کار‌های خیری که پسرم انجام می‌داد، محبتش به خانواده، اهل محل و دوستانش او را محبوب قلب‌ها کرده بود و همه از او راضی بودند.

مادر قاب عکس پسرش که بر روی میز بود را برمی دارد و  می‌بوسد.

قطره‌های اشک امان نمی‌دهند که مادر قهرمان شهرم به صحبت هایش ادامه دهد، آخر او یاد روزی افتاد که خبر دادند دردانه ی مادر مظلومانه به شهادت رسیده است.

برادرانه

مشغول صحبت با مادر بودم که برادر شهید آلبوم در دست به جمع من و مادرش می‌پیوندد.

آلبوم عکسی که هر کدام از عکس هایش یادآور خاطرات این خانواده است.

برادر شهید شهریاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می‌گوید: من با مجید تنها برادر نبودم بلکه او یک رفیق همیشه همراه برای من بود.

قصه‌های مجید

از او پرسیدم کدام ویژگی و خصلت دکتر بیشتر از بقیه ویژگی هایش شما را تحت تاثیر قرار داده، که در جواب سوالم فقط یک کلمه گفت: دلسوزی.

آقای شهریاری ادامه داد: برادر من با کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان دلسوز بود، او دلسوز وطن خود هم بود به همین دلیل راهی را انتخاب کرد که نام ایران مثل همیشه پرآوازه باشد و لرزه بر اندام دشمنان این مرز و بوم بیاندازد.

قصه‌های مجید

او در ادامه گفت: رمز موفقیت برادر شهیدم این بود که برنامه‌ی زندگی اش را از قرآن آموخته بود و به درستی به آن عمل می‌کرد، وهمین عاملی شد تا به این درجه از عزت و شرافت در دنیا و آخرت برسد.

مجید شهریاری یکی از نخبه‌های دبیرستان امیرکبیر زنجان بود

دبیرستان امیرکبیر همان جایی است که مجید شهریاری دوران دبیرستان خود را در آنجا سپری کرد.

پس از هماهنگی با مدیریت این مدرسه بالاخره توانستم دفتر نمرات دانش آموزانی که در اینجا تحصیل کرده اند و اکنون این دفتر‌ها بایگانی شده ببینم.

مدیر دبیرستان امیرکبیر دفتر نمراتی را به من داد که نام مجید شهریاری هم لا به لای اسامی دیگر دانش آموزان بود.

او در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: شهریاری یکی از نخبه‌های این مدرسه به حساب می‌آید، همان گونه که مدارک موجود است نشان می‌دهد که در تمام درس‌ها بالاترین نمرات را اخذ می‌نمود.

قصه‌های مجید

دکترای علوم و تکنولوژی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عضو هیئت علمی دانشکده دانشگاه صنعتی امیرکبیر، چاپ ۴ جلد کتاب و مقاله‌ی بین المللی در زمینه مهندسی هسته‌ای حاصل تلاش و اراده‌ی شهریار شهر من دکتر مجید شهریاری بود.

قصه‌های مجید

۸ آذر نقشه‌ی شوم دشمن عملی می‌شود

۸ آذر سال ۸۹ را خوب به خاطر دارم تمام رسانه‌ها خبری را مخابره می‌کردند که یکی از خبر‌های ناخوش برای ملت ایران بود.

قصه‌های مجید

همان روزی که دشمن نقشه‌ی شومش را بالاخره عملی کرد و دکتر مجید شهریاری به دوست و رفیق شفیق خود شهید دکتر علیمحمدی پیوست و دومین شهید ترورهسته‌ای کشورمان شد.

روز وداع

طبق گفته‌هایی که پس از خبر ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان در اخبار و سایت‌های خبری منتشر شد در صبح حادثه مجید شهریاری و راننده جلو نشستند و همسر وی هم عقب ماشین نشست.

پس از طی ششصد متر، در بزرگراه ارتش یک موتور سیکلت به ماشین نزدیک شده و بمب را متصل می‌کند که در همین حین با فریاد راننده همسر و راننده از ماشین پیاده می‌شوند، اما مجید شهریاری به شهادت می رسد .

قصه‌های مجید

حال پیکر مطهر شهید راه علم و دانش در امامزاده صالح تهران آرام گرفته است.

قصه‌های مجید

ترور ناجوانمردانه گزینه روی میز دشمنان بزدل

بهمن ماه سال ۱۳۸۱ بود که مسئولین اعلام کردند دانشمندان در حوزه‌ی هسته‌ای کشور توانسته اند سوخت هسته‌ای تهیه کنند.

چند سال بعد در فروردین ماه سال ۱۳۸۵ ایران موفق به غنی سازی اورانیوم به میزان ۳٫۵ درصد شد؛ در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ایران از ساخت میله سوخت هسته‌ای ۲۰ درصد غنی شده و بارگذاری آن در رآکتور تحقیقاتی ۵ مگا واتی تهران شد.

خبر‌های موفقیت آمیز ایرانی‌ها در این حوزه دشمنان بدخواه را بر آن کرد تا چوب لای چرخ کار دانشمندان ما کنند.

مسعود علیمحمدی دکترای فیزیک اولین قربانی این راه شد، چندی بعد مجید شهریاری دکترای تکنولوژی فناوری هسته‌ای دومین شهید این راه شد و پس از آن‌ها نیز شهید رضایی نژاد دانشجوی دکترای مهندسی برق و مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی نطنز از سوی منافقان بزدل به شهادت رسیدند تا خون‌های پاکشان گواهی بر راه درست و ایمان راسخشان باشد.

قصه‌های مجید

انسان‌های بزرگی، چون شهدای هسته ای، دشمن را در رسیدن به اهداف کثیف و ننگینشان ناکام گذاشتند.

شهید شهریاری نماد عزت و اقتدار علمی ایران

شهید شهریاری نماد عزت و اقتدار علمی ایران است، و اکنون دانشجویان و جوانان مصمم و با قدرت بیشتر راهی را می‌روند که شهریاری‌های این دیار روشن کرده اند.

دانشجوی جوانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به این که در رشته‌ی فیزیک مشغول تحصیل است گفت: دشمن چشم دیدن موفقیت‌های شهید شهریاری که در حوزه‌ی هسته‌ای کسب کرده بود را نداشت.

قصه‌های مجید

او افزود: شهید شهریاری نه تنها استاد دانشگاه و فعال در حوزه هسته‌ای بلکه انسان بزرگی بود که توانست به ایران و ایرانیان خدمات بزرگی را عرضه کند و در این راه ما جوانان مدیون این استاد بزرگوار هستیم.

طاهری استاد دانشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، وجود دانشمندان متعهد در کشور را یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران دانست.

قصه‌های مجید

او ادامه داد: شهدای هسته‌ای کشورمان نشان دادند که دشمنان از پیشرفت و آبادانی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه علم واهمه دارد.

طاهری همچنین گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی آگاهند که زورگویان و مستکبرین جهان نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند، اما زهی خیال باطل که هستند جوانان غیوری که راه شهید شهریاری‌ها را برگزیده اند.

کلام آخر

فیزیکدان و دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید دکتر مجید شهریاری در راه اعتلای این سرزمین با گام‌هایی استوار و قوی توانست راه را برای جوانان ایرانی روشن نگه دارد، حال پرچم عزت و افتخار ایران در دست جوانان است، جوانانی که قدر شناس خون پاک شهدا هستند.

به راستی که شهریاری‌های شهر من کم نیستند آن‌ها که بی اعتنا به تهدید‌ها و تحریم‌ها راهشان ترجمان روی پای خود ایستادن است.

قصه‌های مجید

انتهای پیام / ک

گزارش از کبری اسلامی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید